» اخبار » همکاری هند و امارات در توسعه ارزهای دیجیتال
اخبار - پرطرفدار - تازه ها

همکاری هند و امارات در توسعه ارزهای دیجیتال

2023-03-16 10318

همکاری هند و امارات در توسعه ارزهای دیجیتال
کشورها خواهند دید که آیا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی آنها قابل تعامل خواهد بود یا خیر.

هند و امارات در توسعه ارز دیجیتال

امارات متحده عربی به طور مشترک برنامه های آزمایشی را بر روی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC اجرا خواهند کرد .
بانک مرکزی هند و بانک مرکزی امارات متحده عربی یادداشت تفاهمی را در ابوظبی به منظور بررسی قابلیت همکاری بین CBDCهای دو کشور امضا کردند.
در این اطلاعیه آمده است: «بانک‌ها به طور مشترک «اثبات مفهوم (PoC) و پایلوت(های) پل دوجانبه CBDC را برای تسهیل تراکنش‌های بین‌مرزی CBDC حواله‌ها و تجارت انجام خواهند داد.
هند یک CBDC خرده فروشی را در 15 شهر آزمایش کرده است که به بیش از 50000 مشتری و 10000 تاجر دسترسی دارد. امیدوار است تا پایان سال یک ارز دیجیتال راه اندازی کند.

هدف از این همکاری، بررسی کارکردپذیری مشترک رمزارزهای ملی میان این دو کشور است. پیش‌بینی می‌شود که این مرحله آزمایشی باعث افزایش کارایی و شفافیت پرداخت‌های فرامرزی با رمزارزهای ملی خواهد شد.

این همکاری مرحله مهمی از انطباق ارزهای دیجیتال به صورت جهانی است و زمینه را برای همکاری‌های مشترک بعدی میان کشورها تسهیل خواهد کرد.

در کنار تحقیق درباره رمزارز ملی، این دو بانک مرکزی قصد همکاری فنی و اشتراک دانش در حوزه فین‌تک و محصولات و خدمات مالی را دارند. این همکاری در کنار افزایش کارایی آتی رمزارزهای ملی باعث پیوند اقتصادی بیشتر این دو کشور با یکدیگر خواهد شد.

انتقاد از بانک مرکزی هند

چند روز پیش از اعلام خبر این همکاری، شرکت‌های فعال در حوزه رمزارز در هند به انتقاد از این نهاد پرداختند. کسب‌و‌کارهای رمزارزی باور دارند که بانک مرکزی هند قصد جایگزین کردن دارایی‌های دیجیتال خصوصی با رمزارزهای ملی کنترل‌شده توسط دولت را دارد.

کشور هند از سال 2022 میلادی در حال اجرای مرحله پایلوت (آزمایشی) پروژه رمزارز ملی خود است. هدف بانک مرکزی هند، اجرای مرحله رمزارز ملی خرد (Retail) تا پایان سال جاری میلادی است. این کشور، مرحله رمزارز ملی سطح خرد خود را با 50 هزار مشتری و 10 هزار کسب و کار در 15 شهر تست کرده است.

برنامه رمزارز ملی امارات

بر اساس اعلام دولت امارات، این کشور قصد دارد با توجه به راهبرد فین‌تک خود، شش طرح نوآورانه در این حوزه را تا پایان سال 2026 میلادی تکمیل کند که یکی از این طرح‌ها رمزارز ملی است.

در همین زمینه رئیس فعلی بانک مرکزی امارات اظهار کرد که امارات درحال ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی برای حوزه مالی خود است و به این مسئله افتخار می‌کند.

دنیای ارز دیجیتال در 2023

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×