» آموزش » آیا بیت کوین ارز هوش مصنوعی است؟
آموزش - بررسی

آیا بیت کوین ارز هوش مصنوعی است؟

2023-04-23 00301

آینده پژوهان روزی را تصور می کنند که ربات ها ممکن است صاحب «خود» شوند و حتی اموال خود را با روبات های دیگر معامله کنند. برخی بر این باورند که بیت کوین حتی می تواند به “ارز هوش مصنوعی” تبدیل شود.

بیت کوین های رباتیک

چه می‌شود اگر روبات‌ها نهادهای مستقلی باشند و بتوانند دارایی، پول، حقوق قانونی و غیره داشته باشند؟

جف گارزیک، توسعه‌دهنده بیت‌کوین و مدیر عامل بلوک، توسعه‌دهنده بلاک چین سازمانی با تأکید بر شبکه‌هایی مانند بیت‌کوین، می‌گوید: «در واقع اولویت زیادی برای آن وجود دارد. فرض بر این است که وجود روبات‌ها و مالکیت آنها اجتناب‌ناپذیر است.

آقای گارزیک معتقد است که ربات ها می توانند روزی به عنوان اشخاص حقوقی در نظر گرفته شوند و حتی بیت کوین معامله کنند. توسعه‌دهنده بیت‌کوین به نحوه لذت بردن شرکت‌ها از شخصیت حقوقی اشاره می‌کند.

او به Bitcoin.com گفت: «این یک تخیل حقوقی است که آنها نهادی جدا از یک شخص هستند. «نهاد هویتی به این معنی است که شرکت‌ها می‌توانند دارایی داشته باشند و مسئولیت دارند. به جای افرادی که شرکت را اداره می کنند از آنها شکایت می شود.»

مانند یک شرکت، ربات ها به زودی می توانند ارزش خود را حفظ کنند. بنیانگذار Bloq با اشاره به یک پروتکل تراکنش چند امضایی که در آن از هر پنج دارنده کلید خصوصی، سه دارنده کلید خصوصی باید امضا کنند، موسس Bloq توضیح داد: ما در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال شرایطی را می بینیم که در آن فناوری به یک فرد اجازه می دهد یک پنجم یک دارایی را کنترل کند. معامله انجام شود “اگر دارندگان دارایی سهامداران روباتی در یک شرکت یا دارایی باشند چه؟ [این] کد خالص، اسکریپت رباتیک خالص است. و بیت کوین به آن کمک می کند. استارت‌آپ‌های ارزهای دیجیتال در حال حاضر در حال ایجاد نمایندگی‌های مستقل هستند.»

یک ربات و گوشی هوشمند آن
آقای گارزیک که معتقد است خود و هویت حداقل برای داشتن یک «شخص الکترونیکی» توضیح می‌دهد: «اسکریپت‌های روباتی می‌توانند افراد را استخدام کنند، می‌توانند روی چیزهایی با ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، و صندوق‌های سرمایه‌گذاری حتی از مشاوران روباتی با احساس فردیت استفاده می‌کنند. ,’ اصطلاح خط مشی برای ربات با شناسایی قانونی.

«روبات‌ها» در حال حاضر در وال استریت با یکدیگر معامله می‌کنند. شرکت کارگزاری و بانکداری ایالات متحده چارلز شواب مشاوران ربات هوشمندی دارد که این شرکت به بازار عرضه می کند. در وال استریت، تحلیلگران مالی با روبات‌هایی جایگزین می‌شوند که فیدهای توییتر را می‌خوانند – و به آنها واکنش نشان می‌دهند .

ربات‌ها همچنین رویترز، AP، CNBC فایننشال تایمز، بلومبرگ را می‌خوانند تا پیش‌بینی کنند که چگونه رویدادهای جهانی ممکن است بر بازاری که معامله می‌کنند – از دارایی‌ها، سهام، کالاها و غیره خاص تأثیر بگذارد.

توسعه‌دهنده پیشین هسته بیت‌کوین می‌گوید: «هم معاملات سهام و هم رویدادهای دنیای واقعی مانند برگزیت خیلی سریع اتفاق می‌افتند که انسان‌ها نمی‌توانند به سرعت و به شیوه‌ای غیر احساسی و منطقی به این حجم عظیم اطلاعات واکنش نشان دهند. بنابراین، ارزهای رمزنگاری شده و یادگیری ماشینی به سرعت در حال همگرایی هستند.

آقای گارزیک، که به طور خاص معتقد است بیت کوین می تواند ارز باریک یا هوش مصنوعی باشد، پیشنهاد می کند که اتحادیه اروپا ممکن است اجتناب ناپذیر بودن شخصیت روبات را تشخیص دهد. پیش‌نویس طرح پارلمان اروپا در تابستان گذشته پیشنهاد می‌کرد که کارگران ربات به عنوان «افراد الکترونیکی» طبقه‌بندی شوند. بر اساس پیش‌نویس طرح پارلمان اروپا مورخ 31 مه 2016، صاحبان آن‌ها باید بر اساس میزان هزینه‌های نیروی کار که کارفرما با استفاده از ربات به جای انسان پس‌انداز می‌کند، بیمه اجتماعی آنها را بپردازند.

در صورتی که اتحادیه اروپا این پیش نویس را تصویب کند، ربات ها می توانند مالکیت معنوی و تجارت پول را ادعا کنند. در کنار مالکیت خصوصی و سایر حقوق قانونی برای روبات ها، جامعه باید تعیین کند که چگونه می توان از روباتی که مسئول خسارت است شکایت کرد.

ریچارد کریب، بنیانگذار Numerai، یک صندوق تامینی مبتنی بر داده در سانفرانسیسکو، می‌گوید: «بیت‌کوین یک چیز طبیعی برای جفت شدن با هوش مصنوعی است. شاید برای مصرف‌کنندگان خیلی مهم نباشد، اما وقتی می‌خواهید نرم‌افزاری به‌طور ناشناس در تعامل باشد و افراد پیش‌بینی‌هایی را به صندوق‌های تامینی ارائه کنند، بسیار منطقی است.»

در آینده ای که یک ملک می تواند خودش را داشته باشد، آقای گارزیک از خود می پرسد، “وقتی توستر شما متوجه می شود یخچال شما ایراد دارد و موجودی یخچال تولید شده را در بیت کوین کوتاه می کند چه اتفاقی می افتد؟”

بیشتر بخوانید :

ایلان ماسک و مدیران فناوری خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی هستند

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×