» بررسی » ایلان ماسک و مدیران فناوری خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی هستند
بررسی

ایلان ماسک و مدیران فناوری خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی هستند

2023-04-15 10241

ایلان ماسک و مدیران فناوری خواستار توقف توسعه هوش مصنوعی هستند

نویسندگان نامه می گویند که هوش مصنوعی پیشرفته می تواند تغییری عمیق در تاریخچه زندگی روی زمین، چه خوب و چه بد ایجاد کند.

آیا باید ذهن‌های غیرانسانی را پرورش دهیم که در نهایت ممکن است از تعداد، پیشی گرفته، منسوخ و جایگزین ما شوند؟ آیا باید خطر از دست دادن کنترل تمدن خود را داشته باشیم؟»

در این نامه افزوده شده است: «چنین تصمیماتی نباید به رهبران فناوری منتخب واگذار شود.

امروز کمی از هوش مصنوعی اضطراب وجودی دارید

— ایلان ماسک (@elonmusk) 26 فوریه 2023

این موسسه همچنین با بیانیه اخیر سام آلتمن، بنیانگذار OpenAI، موافقت کرد که قبل از آموزش سیستم های هوش مصنوعی آینده باید یک بررسی مستقل مورد نیاز باشد.

آلتمن در پست وبلاگ خود در 24 فوریه نیاز به آماده شدن برای ربات های هوش عمومی مصنوعی (AGI) و ابر هوش مصنوعی (ASI) را برجسته کرد.

با این حال، همه کارشناسان هوش مصنوعی برای امضای این طومار عجله نکرده اند. بن گورتزل، مدیر عامل SingularityNET، در پاسخ توییتری 29 مارس به گری مارکوس، نویسنده Rebooting.AI توضیح داد که مدل‌های یادگیری زبان (LLM) تبدیل به AGI نمی‌شوند، که تا به امروز، پیشرفت‌های کمی در آن صورت گرفته است . .

در عوض، او گفت که تحقیق و توسعه برای چیزهایی مانند سلاح‌های زیستی و هسته‌ای باید کند شود:

به طور کلی، جامعه انسانی با GPT-5 بهتر از GPT-4 خواهد بود – بهتر است مدل های کمی هوشمندتر در اطراف داشته باشیم. هوش مصنوعی مشاغل انسانی را در نهایت چیز خوبی خواهد بود. توهمات و ابتذال کاهش می یابد و مردم یاد می گیرند که در اطراف آنها کار کنند.

— Ben Goertzel (@bengoertzel) 29 مارس 2023

علاوه بر مدل‌های یادگیری زبان مانند ChatGPT، فناوری جعلی عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر متقاعدکننده، فریب‌های صوتی و ویدیویی استفاده شده است. این فناوری همچنین برای ایجاد آثار هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است، با نگرانی هایی در مورد اینکه آیا می تواند قوانین کپی رایت را در موارد خاص نقض کند یا خیر.

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال اخیراً به سرمایه گذاران گفته است که از میزان توجه نظارتی که به ارزهای دیجیتال شده است، شوکه شده است ، در حالی که کمی به سمت هوش مصنوعی شده است.

وقتی به هوش مصنوعی فکر می‌کنم، من را شوکه می‌کند که ما در مورد مقررات ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم و چیزی درباره مقررات هوش مصنوعی صحبت نمی‌کنیم. منظورم این است که فکر می‌کنم دولت این موضوع را کاملا وارونه کرده است.

FOLI استدلال کرده است که اگر توسعه هوش مصنوعی به سرعت تصویب نشود، دولت‌ها باید با تعلیق درگیر شوند.

«این مکث باید عمومی و قابل تأیید باشد و همه بازیگران کلیدی را شامل شود. اگر چنین مکثی نمی تواند به سرعت اعمال شود، دولت ها باید وارد عمل شوند و یک تعلیق را وضع کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×