» بررسی » درک روندهای بازار کریپتو از طریق تجزیه و تحلیل بیت کوین، S&P 500 و DXY
بررسی

درک روندهای بازار کریپتو از طریق تجزیه و تحلیل بیت کوین، S&P 500 و DXY

2024-04-11 0022

شما همچنین می توانید این خبر را در COINTURK NEWS بخوانید: درک روندهای بازار ارز از طریق بیت کوین، S&P 500، و تحلیل DXY
ارزهای دیجیتال مسیر بیت کوین را دنبال می کنند و عوامل متعددی بر عملکرد قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد . اینها شامل تحولات اقتصاد کلان، بازارهای سهام ایالات متحده، شاخص دلار (DXY)، جریان های نقدی بیت کوین ETF و بسیاری موارد دیگر است. امروز برای درک وضعیت در عرصه اقتصاد کلان، پیش‌بینی قیمت بیت کوین را به همراه نمودارهای S&P 500 و DXY بررسی می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل S&P 500

بین بازارهای سهام ایالات متحده و قیمت بیت کوین همبستگی مثبت وجود دارد و هر دو به طور قابل توجهی تحت تأثیر تحولات کلان اقتصادی قرار دارند. گاهی اوقات S&P 500 قبل از بیت کوین شروع به افزایش می کند ، که نشان دهنده چرخش اولیه در بازارهای ریسک است، یا می تواند به عنوان یک هشدار برای رکودهای احتمالی عمل کند.

شاخص در یک کانال صعودی قرار دارد و با جهش از حمایت تشکیلات و رسیدن به بالاترین حد تاریخ (ATH) در 28 مارس روند صعودی را تأیید کرد. اگرچه میانگین های متحرک به سمت بالا متمایل هستند، واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که ممکن است شاهد اصلاح باشیم. مشابه آنچه BTC این روزها تجربه می کند. داده های آینده ایالات متحده در روز جمعه می تواند نگرانی را در اینجا افزایش دهد.

بسته شدن کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5176) می تواند یک هشدار قرمز برای بازارهای ریسک باشد. منطقه هدف بعدی منطقه 5055 خواهد بود. با این حال، اگر کانال نقض شود، ممکن است درها برای ATH جدید به سمت 5450 باز شود.

شاخص دلار (DXY)

DXY که وضعیت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای منتخب نشان می دهد، باید به دقت نظارت شود . در محیطی که دلار تقویت می‌شود، فشار فدرال رزرو بر بازارهای ریسک افزایش می‌یابد. از آنجایی که کاهش نرخ بهره هنوز آغاز نشده است و آمار تورم در دو ماه اول سال ضعیف است، DXY متحمل زیان قابل توجهی نشده است.

RSI و میانگین های متحرک روند صعودی در اینجا نیز نشان می دهد که گاوها کنترل را به دست گرفته اند. اگر خریداران بتوانند بر سد 105 غلبه کنند (با داده های ضعیف غافلگیرکننده احتمالی در روز جمعه؟)، شاخص می تواند به 106 و 107 صعود کند.

برعکس، اگر داده های روز جمعه خوب باشد و DXY به زیر 105 برسد، می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (104) برسد. کمتر از آن، کاهش تا 102.5 پیش بینی می شود. در این شرایط، افزایش کریپتو پیش‌بینی می‌شود.

بیت کوین (BTC)

ما چندین بار در روز سطوح مهم بیت کوین را برجسته می کنیم و خوانندگان دقیق ما از آنچه ما تجربه می کنیم آگاه هستند. از آنجایی که گاوها نتوانستند حضوری بالاتر از 71770 دلار داشته باشند و به دلیل منفی بودن خروجی ETF، پرچم سفید را به اهتزاز درآوردند. قیمت به 64550 دلار کاهش یافته است. اگر این کاهش عمیق تر شود، می توانیم شاهد کاهش به SMA 50 روزه (62430 دلار) باشیم.

از سوی دیگر، اگر 69,000 دلار به حمایت تبدیل شود و شاهد بسته شدن بیش از 71,770 دلار باشیم، سطح 73,777 دلار می تواند دوباره آزمایش شود. این امر راه را برای اهداف 77000 دلار و 80000 دلار هموار می کند.

این پست برای اولین بار در COINTURK NEWS ظاهر شد: درک روندهای بازار کریپتو از طریق بیت کوین، S&P 500، و تحلیل DXY

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×