» اخبار » معامله گران منتظر بیت کوین 28 هزار دلاری هستند؟
تحلیل قیمت بیت کوین ارزجو
اخبار - بررسی - پرطرفدار - تازه ها

معامله گران منتظر بیت کوین 28 هزار دلاری هستند؟

2023-07-29 00251

توجه: مطالب ذکر شده صرفا تحلیل بوده و ارزجو هیچ مسئولیتی در قبال دارایی های کاربران ندارد .

معامله گران بیت کوین با توجه به عدم واکنش بیت کوین به شاخص تورم فدرال رزو انتظار روند کاهشی را دارند .

با اینکه اخبار PCE و داده های فدرال رزرو به سود بیت کوین و بازار ارز دیجیتال منتشر شد، معامله گران همچنان بی تحرک ماندند و بازار کریپتوکارنسی دچار نوسان زیادی نشد. این به نوعی نشان از انتظار معامله گران برای ریزش بیشتر بیت کوین است. اما تا چه حد این انتظار درست و منطقی است؟ بیایید تا با هم نظر معامله گران حرفه ای بازار را بررسی کنیم.

نمودار شاخص فدرال رزو

با توجه به این اتفاقات، منبع تفسیری مالی The Kobeissi Letter خاطرنشان کرد که PCE نشان دهنده معیار تورمی فدرال رزرو است.

این منبع در بخشی از تحلیل خود در رسانه های اجتماعی افزود:

داده های PCE اکنون در پایین ترین حد خود از آوریل ۲۰۲۱ است. فدرال رزرو ممکن است در نهایت تورم را تحت کنترل بگیرد.

با این حال، مانند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ۲۶ جولای و برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم ایالات متحده در ۲۷ جولای، بیت کوین از نوسانات و رشد خودداری کرد و بین ۲۹۰۰۰ تا ۲۹۵۰۰ دلار باقی ماند.

نظر تیم سایت ارزجو

حتی با اصلاح قیمت تا 29 هزار دلار، چندین شاخص قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که معامله‌گران روی یک بازگشت سریع برای این رمز ارز شرط‌بندی می‌کنند.

تحلیل بیت کوین

با توجه به داده های تریدینگ ویو  و کوین تلگراف،  در 24 ژوئیه، بیت‌کوین یک سقوط ناگهانی را تجربه کرد و به 29000 دلار رسید.

در میان سقوط و عدم اطمینان بازار بیت کوین، سه شاخص اصلی معاملات همچنان چشم‌انداز صعودی را نشان می‌دهند و حکایت از این دارد که معامله‌گران حرفه‌ای از طریق استفاده از مارجین و مشتقات، طول اهرم خود را کاهش نداده‌اند.

شرکت تجزیه و تحلیل Glassnode گزارش داد که جریان ورودی نهنگ‌ها به صرافی‌ها افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود در طی سه سال گذشته با 41 درصد از کل ورودی BTC رسیده است. این فروش اجباری از سوی نهنگ‌ها، سرمایه‌گذاران را نگران کرد، به خصوص در غیاب هرگونه رویداد منفی مهمی که بر بیت‌کوین در ماه گذشته تأثیر بگذارد.

نکته قابل توجه، نگرانی عمده ناشی از پرونده‌های دادگاهی جاری توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه صرافی‌های پیشرو Binance و Coinbase است. با این حال، هیچ پیشرفت عمده‌ای در این موارد وجود نداشته است و مانند هر پرونده قضایی پیچیده دیگری احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا حل و فصل شود.

همچنین سقوط قیمت بیت‌کوین ممکن است به بازگشت دلار آمریکا مرتبط باشد.

با وجود نوسانات تاریخی، سقوط بیت‌کوین پس از 33 روز معاملات متوالی در محدوده روزانه 5.7 درصد بارزتر شد. این حرکت با توجه به رشد 0.4 درصدی S&P 500، افزایش 2.4 درصدی نفت خام و افزایش 2.2 درصدی شاخص بورس MSCI چین قابل توجه‌تر است.

با این حال، در نظر گرفتن این نکته ضروری است که بزرگترین دارایی ذخیره جهانی جهان، طلا، در 24 جولای افت 0.5 درصدی را تجربه کرد. علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا (DXY) روند دو ماهه کاهش ارزش خود را در برابر ارزهای فیات رقیب معکوس کرد و از 91.7 تا 91.7 به 21 ژوئیه رسید.

DXY، قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی از جمله پوند انگلیس، یورو، ین ژاپن، فرانک سوئیس و غیره می‌سنجد. اگر سرمایه‌گذاران بر این باورند که فدرال رزرو یک فرود نرم را با موفقیت مدیریت می‌کند، منطقی است که قرار گرفتن در معرض طلا و بیت‌کوین را کاهش داده و موقعیت خود را در بازار سهام افزایش دهد. احتمال کاهش رکود می‌تواند تأثیر مثبتی بر درآمد شرکت‌ها داشته باشد.

عقب‌نشینی دلار از سقف دوهفته‌ای
دلار آمریکا روز سه‌شنبه کاهش یافت، اما در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته اخیر باقی ماند زیرا معامله‌گران منتظر افزایش گسترده نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند.

در ساعت 02:55 به وقت شرقی (06:55 به وقت گرینویچ)، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، پس از اینکه برای اولین‌بار از 11 جولای تا کنون به 101.65 رسید، با 0.1 درصد کاهش در 100.960 معامله شد.

فدرال رزرو ایالات متحده نشست دو روزه تعیین سیاست خود را در اواخر این جلسه تکمیل می‌کند و انتظار می‌رود به طور گسترده‌ای مجوز افزایش یک چهارم امتیازی را صادر کند، چیزی که یازدهمین افزایش در ادامه 12 جلسه سیاست‌گذاری گذشته آن خواهد بود.

با این حال، عدم اطمینان در مورد اینکه آیا بانک مرکزی به دنبال افزایش مجدد نرخ بهره در اواخر سال خواهد بود یا اینکه این افزایش نشان‌دهنده پایان چرخه انقباض تهاجمی آن است وجود دارد.

بنابراین، نظرات جروم پاول پس از این تصمیم برای یافتن سرنخ‌هایی از تفکر سیاست‌گذاران به دقت مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

تحلیل‌گران گلدمن ساکس انتظار دارند که افزایش در اواخر روز چهارشنبه «آخرین» چرخه انقباض آن باشد، اما فدرال رزرو در نهایت تصمیم خواهد گرفت «بیش از قیمت‌گذاری بازار، جنگ‌طلبانه باقی بماند».

فراروی یورو از کف دوهفته‌ای
EUR/USD با 0.1 درصد افزایش به 1.1067 رسید، درست بالاتر از پایین‌ترین سطح 1.1036 جلسه قبل، سطحی که آخرین بار در 12 جولای مشاهده شده بود.

همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه خود، نرخ بهره را تا ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد، اما معامله‌گران شروع به پرسیدن این سوال کرده‌اند که آیا این بانک مرکزی با توجه به شواهدی مبنی بر کاهش رشد اقتصادی می‌تواند در سال جاری افزایش دیگری را تحمل کند یا خیر.

نظرسنجی‌های مدیران خرید دوشنبه به وخامت فعالیت‌های تولیدی در منطقه یورو اشاره کرد، در حالی که Ifo آلمان روز سه‌شنبه پیشنهاد کرد که روحیه تجاری در مهم‌ترین اقتصاد منطقه در ماه جولای برای سومین ماه متوالی بدتر شده است.

گلدمن ساکس روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2023 را به دنبال داده‌های ضعیف‌ از فعالیت اقتصادی کاهش داد.

نظر معامله گران حرفه ای بازار ارز دیجیتال

با توجه به مقاومت ۳۰۰۰۰ دلاری که اکنون بیش از یک هفته، بیت کوین در پایین آن معامله می شود؛ می توان نتیجه گرفت که در میان معامله گران، همچنان تمایل به کاهش قیمت بیت کوین وجود دارد.

معامله گر محبوب رمزارز، تونی، تایید کرد که بیت کوین همچنان برای کوتاه مدت می تواند در زیر ۲۹۶۰۰ دلار باقی بماند.

وی به دنبال‌کنندگان توییترش (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) گفت:

من انتظار دارم که ریزش بیت کوین تا ۲۸۰۰۰ دلار ادامه داشته باشد، اما مطمئناً می‌توانیم برای مدت کوتاهی قبل از سقوط در نواحی فعلی نوسان داشته باشیم.

تحلیل معامله گران حرفه ای بیت کوین

معامله‌گر دیگری با نام Daan Crypto Trades نیز بر از دست دادن محدوده مهم ۳۰۰۰۰ دلار تأکید کرد.

او وضعیت بیت کوین را اینطور تحلیل کرد:

با ریجکت شدن بیت کوین از محدوده قبلی، فکر می‌کنم منطقی است که برای ۲۸ هزار دلار آماده شویم؛ البته با بازپس گیری محدوده ۲۹.۵ هزار دلار این تحلیل باطل می شود، اما به نظر می رسد عرضه زیادی در آن سطح وجود دارد و تقاضای کمی برای آن وجود دارد. در کل جاده ای ناهموار پیش رو داریم.

تحلیل یک معامله گر دیگر

مایکل ون د پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، کمی نظرش متفاوت است. وی با مقایسه وضعیت فعلی بازار با گذشته بازار در ماه فوریه که پس از آن یک بازگشت صعودی به دنبال داشت؛ امیدوار است تا بازار روندی صعودی خود را در پیش بگیرد.

تحلیل بیت کوین

نظر شما چیست آیا بیت کوین می‌ریزد یا روند صعودی اش آغاز خواهد شد؟

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×