» بررسی » رکود بازار ارزهای دیجیتال: چه چیزی باعث رکود می شود؟
بررسی

رکود بازار ارزهای دیجیتال: چه چیزی باعث رکود می شود؟

2024-04-13 0021

همچنین می‌توانید این خبر را در COINTURK NEWS بخوانید: رکود بازار ارزهای دیجیتال: چه چیزی باعث رکود می‌شود؟
بازار ارزهای دیجیتال امروز رکودی را تجربه کرد و ارزش کل بازار با کاهش 5.20 درصدی به 2.40 تریلیون دلار در 2 آوریل رسید که بزرگترین افت روزانه در سه هفته گذشته را رقم زد. بیت کوین ، بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، با 5.67 درصد کاهش به 65766 دلار در 24 ساعت گذشته منجر شد. اتریوم ، دومین ارز دیجیتال بزرگ، نیز در همین دوره با 6.68 درصد کاهش به حدود 3271 دلار رسید.

چرا بازار کریپتو در حال سقوط است؟

بیت کوین و بقیه بازار کریپتو امروز به دنبال داده های تولیدی ایالات متحده قوی تر از حد انتظار سقوط کردند که منجر به کاهش پیش بینی ها برای سیاست پولی سست تر فدرال رزرو شد. در اول آوریل، مؤسسه مدیریت عرضه، افزایش 2.5 درصدی در شاخص تولید را گزارش کرد که اولین رشد از سال 2022 است.

این داده ها پس از آن به دست آمد که قیمت قرارداد سوآپ منعکس کننده کاهش انتظارات فدرال رزرو به حدود 65 واحد پایه در سال جاری بود. این کاهش در انتظارات تسهیل، همراه با این باور که نرخ‌های بهره در آینده نزدیک بالا باقی می‌مانند، منجر به افزایش قابل توجه بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا از 4.18 درصد به 4.33 درصد شد.

هنگامی که بازده اوراق قرضه افزایش می یابد، سرمایه گذاران به دلیل تورم مورد انتظار یا افزایش نرخ بهره، به دنبال بازده بالاتری هستند که اغلب نشان دهنده یک اقتصاد قوی یا سیاست پولی سخت تر است. این معمولاً منجر به کاهش ریسک پذیری می شود و سرمایه گذاران را ترغیب می کند که از دارایی های پرخطرتر مانند ارزهای دیجیتال اجتناب کنند.

داده های اقتصاد کلان و بازار ارزهای دیجیتال

کاهش امروز در بازار کریپتو مصادف است با دوره کاهش ورودی به صندوق‌های نقدی قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین ایالات متحده (ETF). بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط Farside Investors، این صندوق ها در تاریخ 1 آوریل برداشت هایی به ارزش 85.7 میلیون دلار را تجربه کردند.

کاهش ورودی بیت کوین ETF نشان دهنده کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاران است. در شرایط نامطمئن یا نزولی بازار، سرمایه گذاران ممکن است ترجیح دهند وجه نقد نگهداری کنند یا در دارایی های سنتی تر و با نوسان کمتر سرمایه گذاری کنند. به عنوان مثال، از زمان انتشار داده های ISM، DXY که قدرت دلار را در برابر سبدی از ارزهای خارجی مهم می سنجد، 0.59 درصد افزایش یافته است.

این پست برای اولین بار در COINTURK NEWS ظاهر شد: رکود بازار ارزهای دیجیتال: چه چیزی باعث رکود می شود؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×