» بررسی » تجزیه و تحلیل قیمت 4/2: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، SOL، XRP، DOGE، ADA، AVAX
بررسی

تجزیه و تحلیل قیمت 4/2: SPX، DXY، BTC، ETH، BNB، SOL، XRP، DOGE، ADA، AVAX

2024-04-13 0018

دارایی های پرخطر در سه ماهه اول سال 2024 در حال چرخش بوده اند. شاخص S&P 500 (SPX) 10.2 درصد افزایش یافت تا بهترین عملکرد سه ماهه اول خود را از سال 2019 به ثبت برساند، در حالی که بیت کوین ( BTC ) نزدیک به 69 درصد رشد کرد . آیا رالی در سه ماهه دوم ادامه خواهد داشت یا زمان رزرو سود فرا رسیده است؟
سرمایه گذاران همچنان از چشم انداز بیت کوین برای سه ماهه دوم خوش بین هستند. انتظارات افزایش تقاضای نهادی برای وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین و نصف شدن بیت کوین به حفظ احساسات صعودی کمک می کند.
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

معامله گران باید پس از عملکرد قوی Q1 مراقب باشند زیرا هیچ چیز در یک خط مستقیم بالا نمی رود. بازارهای گاو نر به دلیل اصلاحات شدید خود شناخته می شوند که شرکت های دیرهنگام را به لرزه در می آورد. با این حال، افت ها فرصت خرید کم ریسکی را برای سرمایه گذاران بلندمدت فراهم می کند.

سطوح پشتیبانی مهمی که باید در بیت کوین و آلت کوین ها مراقب باشید چیست؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

به ما بپیوندید تا انقلاب ارزهای دیجیتال را هربار به نمایش بگذاریم. اکنون مشترک شوید تا اخبار روزانه و به‌روزرسانی‌های بازار را به همراه میلیون‌ها مشترک دیگر ما در صندوق ورودی خود دریافت کنید (درست است، میلیون‌ها نفر ما را دوست دارند!) – منتظر چه هستید؟

تحلیل قیمت شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 از حمایت الگوی کانال صعودی عقب نشینی کرد و در 28 مارس به بالاترین حد خود رسید که نشان می دهد روند صعودی دست نخورده باقی می ماند.

نمودار روزانه SPX. منبع: TradingView

در حالی که میانگین‌های متحرک صعودی نشان می‌دهند که گاوها در کنترل هستند، واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) نسبت به اصلاح یا تثبیت احتمالی در کوتاه‌مدت هشدار می‌دهد.

اولین نشانه ضعف در جهت نزولی، شکست و نزدیک شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (5176) خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، توقف‌های چند معامله‌گر ممکن است ضربه بخورند و شاخص می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (5055) سقوط کند.

خریداران اگر بخواهند کنترل خود را حفظ کنند، باید قیمت را بالاتر از کانال بگذارند. این می تواند یک حرکت صعودی به سمت 5450 را آغاز کند.

تحلیل قیمت شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) به تدریج بالاتر رفته و به مقاومت سربار حیاتی 105 رسیده است.

نمودار روزانه DXY. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک صعودی و RSI نزدیک به منطقه بیش از حد خرید نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران بر مانع 105 غلبه کنند، شاخص می تواند حرکت صعودی خود را تا 106 و در نهایت به 107 آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت از 105 کاهش یابد، شاخص ممکن است به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (104) سقوط کند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، احتمال صعود به بالای 105 افزایش می یابد، اما اگر شاخص به زیر میانگین متحرک سقوط کند، درها را برای سقوط احتمالی تا 102.50 باز می کند.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

گاوها برای بالا بردن بیت کوین به بالای 71770 دلار مشکل دارند و اصلاحات امروز ثابت می کند که خرس ها آماده رها کردن نیستند.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

معاملات محدود به احتمال زیاد به زودی آغاز می شود، اما پیش بینی جهت شکست با قطعیت دشوار است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود خود را ثبت کنند و جفت BTC/USDT را به SMA 50 روزه (62430 دلار) بکشند.

از سوی دیگر، اگر قیمت بالا برود و از محدوده 71770 دلار به 73777 دلار برسد، نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. سپس این جفت می تواند حرکت خود را به سمت 80000 دلار از سر بگیرد.

تجزیه و تحلیل قیمت اتر

اتر ( ETH ) در تلاش برای افزایش و حفظ بالاتر از مقاومت فوری در 3679 دلار بوده است که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش برای به دست آوردن دست برتر هستند.
نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

خرس ها سعی خواهند کرد از این موقعیت استفاده کنند و قیمت را به زیر SMA 50 روزه (3386 دلار) کاهش دهند. اگر آنها این کار را انجام دهند، احتمالاً فروش افزایش می یابد و جفت ETH/USDT می تواند به 3250 دلار و متعاقباً به حمایت بحرانی 3056 دلار سقوط کند.

اگر خرس ها بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید قیمت را به بالای 3679 دلار برسانند. این می تواند درها را برای آزمایش مجدد احتمالی 4000 دلار باز کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع مهم عمل کند، اما اگر گاوها غالب شوند، این جفت می تواند به 4500 دلار برسد.

تحلیل قیمت BNB

BNB ( BNB ) از 620 دلار در 29 مارس کاهش یافت و در 1 آوریل به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (562 دلار) سقوط کرد که نشان دهنده رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت است.
نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه یک پشتیبانی ضروری است که باید مراقب آن باشید زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می تواند جفت BNB/USDT را به 496 دلار کاهش دهد. انتظار می رود خریداران به شدت از این سطح دفاع کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت باقی می‌ماند و معامله‌گران در حال خرید افت هستند. سپس گاوها تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت به 645 دلار خواهند داشت. شکست بیش از این سطح می تواند قیمت را به 692 دلار برساند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا ( SOL ) بار دیگر مقاومت سربار 205 دلار را در 1 آوریل رد کرد که نشان دهنده فروش تهاجمی در سطح است.
نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

جفت SOL/USDT می تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (180 دلار) برسد که یک پشتیبانی ضروری برای تماشا است. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، به گاوها پیشنهاد می شود که به خرید نزول ها ادامه دهند. این باعث افزایش چشم انداز شکست بالای 205 دلار می شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد و به سمت 267 دلار صعود کند.

در عوض، اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این نشان می دهد که گاوها به سمت خروج هجوم می آورند. ممکن است این جفت به SMA 50 روزه (147 دلار) کاهش یابد.

XRP price analysis

قیمت XRP ( XRP ) در چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها است.
XRP/USDT daily chart. Source: TradingView

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI که درست زیر نقطه میانی قرار دارند، مزیت واضحی به خریداران و فروشندگان نمی دهند. گاوها باید قیمت را به بالای مثلث برانند تا شروع حرکتی صعودی را به سمت مقاومت مهیب در 0.74 دلار نشان دهند.

از طرف دیگر، اگر قیمت پایین‌تر ادامه یابد و به زیر مثلث برسد، نشان‌دهنده این است که خرس‌ها در تلاش هستند تا مسئولیت را به دست بگیرند. فروش ممکن است به زیر خط روند صعودی برسد و جفت XRP/USDT تا 0.52 دلار سقوط کند.

Dogecoin price analysis

گاوها در تلاشند تا سطح 0.19 دلاری Dogecoin ( DOGE ) را به حمایت برگردانند، اما در تلاش هستند تا قیمت را به بالای 0.23 دلار برسانند.
DOGE/USDT daily chart. Source: TradingView

The bears will try to exploit the situation and sink the DOGE/USDT pair below the 20-day EMA ($0.18). If they do that, the selling could pick up, and the pair may plunge to the next significant support at the 50-day SMA ($0.14).

On the contrary, if the price turns up and breaks above $0.23, it will suggest that the bulls are trying to resume the uptrend. The pair could then attempt a rally to $0.30, where they may again face resistance from the bears.

Cardano price analysis

Cardano’s (ADA) failure to rise above the $0.68 resistance in the past few days shows that the bears are active at higher levels.
ADA/USDT daily chart. Source: TradingView

The bears pulled the price below the immediate support at $0.63 and will try to extend the decline to the solid support at $57. If the price rebounds off $0.57, it will suggest that the ADA/USDT pair may remain range-bound between $0.57 and $0.68 for a while.

The pair will complete a bearish head-and-shoulders pattern if the price plummets below the critical support at $0.57. That may signal the start of a deeper correction to $0.46. The bulls will have to kick the price above $0.68 to be back in the driver’s seat.

Avalanche price analysis

The bulls managed to keep Avalanche (AVAX) above the 20-day EMA ($53) in the past few days but failed to start a strong rebound. This suggests a lack of aggressive buying by the bulls.
AVAX/USDT daily chart. Source: TradingView

The selling picked up on April 1, and the bears pulled the AVAX/USDT pair to the $50 support. This is a crucial level to watch out for because a break below it could accelerate selling and pull the pair to $42.

This negative view will be invalidated in the near term if the price turns up and breaks above the downtrend line. The pair could rise to $60 and thereafter attempt a rally to the overhead resistance at $65.

This article does not contain investment advice or recommendations. Every investment and trading move involves risk, and readers should conduct their own research when making a decision.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×