» اخبار » تسلط بیت کوین به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید !!
اخبار - بررسی - پرطرفدار

تسلط بیت کوین به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید !!

2023-03-16 10308

تسلط بیت کوین به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید
نرخ تسلط بیت کوین در بحبوحه تلاطم فزاینده در بازارهای کریپتو افزایش یافته است و اخیراً به دلیل اینکه قیمت بیت کوین نیز به بالاترین حد 9 ماهه رسیده است.

اساس داده‌های پلتفرم نمودار TradingView، نرخ تسلط بیت‌کوین ( BTC ) – ارز دیجیتال پیشرو از نظر سهم ارزش بازار از کل بازار کریپتو – به بالاترین میزان در 9 ماه گذشته یعنی 45.5 درصد رسیده است.
BTC.D آخرین بار در 25 ژوئن 2022 به بیش از 45٪ رسید.
افزایش اخیر در بحبوحه آشفتگی دو هفته‌ای در بازارهای رمزنگاری با شکست بانک‌های دوستدار رمزارز Silvergate و Signature و تقریباً سقوط بخش بانکی گسترده‌تر رخ داده است. تسلط بیت کوین در طول دوره های استرس بالا افزایش یافته است زیرا بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارایی کم نوسان تلقی می شود.
افزایش سهم بازار بیت کوین اخیراً با افزایش تقریباً سه روزه قیمت بیت کوین همزمان شده است که پس از انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نسبتاً مطلوب در ماه فوریه، روز سه شنبه برای اولین بار از تابستان گذشته از 26000 دلار گذشت. گزارش CPI باعث جهش در بازار کریپتو شد.
بیت کوین اخیراً بالای 24700 دلار معامله می شد که در 24 ساعت گذشته 4 درصد کاهش داشت اما نسبت به جایی که قیمت در آخر هفته ایستاده بود دو رقمی افزایش داشت.
FundStrat Research در توییتی در روز سه شنبه خاطرنشان کرد: «اجرای تسلط بیت کوین به طور کلی برای بازار کریپتو سالم تلقی می شود، زیرا نشان می دهد که کف در بازار نسبتاً کم است (معاملات ارز دیجیتال ترجیح می دهند بیت کوین را به جای آلت کوین های سوداگرانه تر بخرند) .

FundStrat می‌گوید این افزایش می‌تواند نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین باشد که « زمانی که بانک‌های سنتی مانند SVB در حال شکست هستند، دوباره شعله‌ور می‌شود ».
در ماه دسامبر، نوئل آچسون، ستون‌نویس CoinDesk نوشت : «BTC کمترین نوسان را در میان دارایی‌های رمزنگاری غیراستیبل‌کوین دارد، و زمانی که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت احساس اطمینان می‌کنند، تمایل دارند پاداش‌های ریسک بالا/بالا ارائه شده توسط برخی از دارایی‌های کوچک‌تر را ترجیح دهند. توکن ها.”
سلطه بیت کوین نیز تقویت شده است در حالی که ناآرامی های استیبل کوین در چند هفته گذشته ظاهر شده است، با دومین استیبل کوین بزرگ جهان USDC که پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی، از دلار جدا شد . USDC اخیراً پیوند خود را دوباره به دست آورده است، اما عدم اطمینان در مورد مسیر رو به جلوی استیبل کوین ها همچنان وجود دارد، به خصوص که تنظیم کننده ها نظارت خود را بر این دارایی افزایش داده اند.
بر اساس داده های CryptoQuant، در سال گذشته، عرضه استیبل کوین ها به طور پیوسته کاهش یافته است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×