» اخبار » آلمان و ایالات متحده بیش از 46 میلیون دلار رمزنگاری مرتبط با تحقیقات ChipMixer را ضبط کردند
اخبار - تازه ها

آلمان و ایالات متحده بیش از 46 میلیون دلار رمزنگاری مرتبط با تحقیقات ChipMixer را ضبط کردند

2023-03-16 00242

آلمان و ایالات متحده بیش از 46 میلیون دلار رمزنگاری مرتبط با تحقیقات ChipMixer را ضبط کردند
مقامات ملی زیرساخت پلت فرم را از بین بردند و چهار سرور و 7 ترابایت داده را ضبط کردند.

 اتحادیه اروپا (یوروپل) مقامات آلمان و ایالات متحده 44 میلیون یورو (46.3 میلیون دلار) را از ChipMixer، یک میکسر ارزهای رمزنگاری شده کشف کرده اند .

یوروپل روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات زیرساخت این پلتفرم را از بین بردند و چهار سرور، 7 ترابایت داده و 1909.4 بیت کوین ( BTC ) (47.7 میلیون دلار) را ضبط کردند.

بلژیک، لهستان و سوئیس نیز از این توقیف حمایت کردند.
هنگامی که میکسر مبتنی بر اتریوم Tornado Cash توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده به دلیل تسهیل عملیات پولشویی کره شمالی تحریم شد، خدمات میکس در آگوست 2022 اهمیت بیشتری پیدا کرد. اندکی پس از آن، الکسی پرتسف، توسعه دهنده وب Tornado Cash دستگیر شد .

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) ChipMixer برای عاملان باج افزار، بازارهای تاریک نت، کلاهبرداران و بازیگران تحت حمایت دولت پول شویی کرده است .
وزارت دادگستری گفت، یکی از اپراتورهای ChipMixer، Minh Quốc Nguyễn، از هانوی، ویتنام، روز چهارشنبه در فیلادلفیا به پولشویی متهم شد، که یک تجارت بدون مجوز انتقال پول و سرقت هویت را اداره می کرد.

اعتقاد بر این است که این پلتفرم از سال 2017 شست و شوی 152000 بیت کوین (حدود 3.8 میلیارد دلار با قیمت فعلی) را ممکن کرده است، که بخش بزرگی از آن به گروه های باج افزار، قاچاق کالاهای غیرقانونی و بهره کشی جنسی از کودکان مرتبط بوده است.

توسط ChipMixer شامل بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین مرتبط با کیف‌پول‌هایی است که به‌عنوان وجوه دزدیده شده، از جمله موارد مربوط به سرقت‌های بازیگران سایبری کره شمالی، و بیت‌کوینی که توسط اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) برای خرید استفاده می‌شود.

زیرساخت برای بدافزار مبتنی بر لینوکس Drovorub.
هنگامی که میکسر مبتنی بر اتریوم Tornado Cash توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده به دلیل تسهیل عملیات پولشویی کره شمالی تحریم شد، خدمات میکس در آگوست 2022 اهمیت بیشتری پیدا کرد. اندکی پس از آن، الکسی پرتسف، توسعه دهنده وب Tornado Cash دستگیر شد .

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×