» بررسی » نصف کردن هایپ: درآمد استخراج بیت کوین به 2 میلیارد دلار رسید، چه اتفاقی می افتد؟
بررسی

نصف کردن هایپ: درآمد استخراج بیت کوین به 2 میلیارد دلار رسید، چه اتفاقی می افتد؟

2024-04-14 1020

  • ماینرهای بیت کوین رکورد ۲ میلیارد دلاری کسب کردند که بالاترین در تاریخ شبکه است.
  • هاشرت به 600 EH/s رسیده است که 80 درصد رشد سال به سال است.

در مارس 2024، صنعت ماینینگ بیت کوین شاهد رشد قابل توجهی بود، زیرا قیمت ارزهای دیجیتال به ATH های جدید افزایش یافت و سودآوری استخراج را به اوج جدیدی رساند. بر اساس داده‌های اخیر، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین درآمد خیره‌کننده ۲.۰۱ میلیارد دلاری از پاداش‌ها و هزینه‌های انتقال به‌دست آورده‌اند که نقطه عطفی در تاریخ شبکه محسوب می‌شود.

از مجموع درآمد کسب شده، 85.81 میلیون دلار به کارمزد تراکنش انباشته شده در طول ماه نسبت داده شده است. این افزایش درآمد نشان‌دهنده بالاترین درآمد ثبت‌شده برای ماینرها از زمان آغاز به کار این شبکه است، که از اوج قبلی مشاهده شده در می 2021، زمانی که درآمد به 1.74 میلیارد دلار رسید، فراتر رفت.

در طول ماه مارس، قیمت هش به طور مداوم از 100 دلار در هر PH/s روزانه فراتر رفت که نشان دهنده تقاضای قوی برای ظرفیت استخراج است. استخرهای ماینینگ بیت کوین مجموعاً 4412 بلاک را در طول ماه استخراج کردند که Foundry USA با مشارکت 1312 بلاک، معادل تقریباً 29.74 درصد از کل شبکه، پیشتاز این بسته بود.

شاخص هش قیمت بیت کوین، منبع: شاخص هش پرایس

با این حال، در میان تحولات مثبت، رویداد قریب الوقوع نصف شدن بیت کوین که برای 16 آوریل 2024 برنامه ریزی شده است، به عنوان یک چالش بالقوه برای ماینرها به نظر می رسد. نصف کردن، پاداش بلاک را از 6.25 به 3.125 بیت کوین کاهش می دهد و نگرانی ها را در مورد سودآوری آینده افزایش می دهد.

تحلیلگران هشدار می دهند که اگر با افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین یا کاهش قابل توجه هش ریت شبکه جبران نشود، نصف شدن می تواند منجر به کاهش سود ماینینگ در ماه آوریل شود. با این وجود، میانگین درآمد روزانه پاداش بلاک به ازای هر اگزاهش برای ماینرها در ماه مارس به 100400 دلار رسید که نشان دهنده افزایش 33 درصدی متوالی است و تأثیر افزایش قیمت بیت کوین بر سودآوری را برجسته می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×