» بررسی » برترین پروژه های DePIN برای تماشا در سال 2024
بررسی

برترین پروژه های DePIN برای تماشا در سال 2024

2024-04-15 1021

تنها یک صنعت بیشتر از صنعت پوشاک زنانه مد محور است – فضای در حال تحول کریپتو. ادغام مداوم بین محاسبات ابری و پیشرفت‌ها در فضای رمزنگاری، شواهد کافی برای این است که «هنوز چیزی ندیده‌اید».

اگرچه این یک مفهوم نسبتاً جدید است، اما DePIN (شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز) اکنون یک موضوع مرکزی در فضای Web3 است. این راهنما اهمیت DePIN را در جهان کریپتو مورد بحث قرار می‌دهد و بهترین پروژه‌ها را برای تماشا در سال 2024 فهرست می‌کند.

DePIN چیست؟

DePIN، با نام مستعار شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز ، به یک شبکه همتا به همتا (P2P) اشاره دارد که سخت‌افزار را برآورده می‌کند و برای ارائه خدمات از طریق یک بازار باز و غیرمتمرکز طراحی شده است. این نوآوری از فناوری بلاک چین برای مدرن کردن نحوه استفاده و بهره مندی افراد عادی از مفهوم تمرکززدایی استفاده می کند.

نه، این نیست. نه واقعا…

ارزهای رمزپایه در قلب جنبش DePIN قرار دارند زیرا از مشوق های رمزنگاری برای جذب شبکه های زیرساخت غیرمتمرکز استفاده می کنند. با استفاده از انگیزه مبتنی بر توکن، این مفهوم توسعه و ایجاد ساختارهای فیزیکی مانند شبکه های برق، شبکه های تحرک، شبکه های بی سیم و خدمات ابری را تشویق می کند. هدف DePIN بازگرداندن اعتماد عمومی و افزایش محبوبیت فناوری بلاک چین است، زیرا جنبش Web3 در حال جمع آوری بخار است.

DePIN چگونه کار می کند؟

DePIN با ایجاد ارتباط بین شبکه بلاک چین و زیرساخت فیزیکی ملموس کار می کند. کاربران با قدرت محاسباتی استفاده نشده، فضای ذخیره سازی اضافی و غیره، منابع خود را به شبکه DePIN با بلاک چین برای تأیید مالکیت و تسهیل تراکنش ها کمک می کنند.

این تابع به چهار عنصر ضروری نیاز دارد، یعنی یک شبکه خارج از زنجیره، یک بلاک چین، پروتکل ها و مشوق های توکن:

  • شبکه خارج از زنجیره:  یک شبکه خارج از زنجیره DePIN شامل یک ارائه دهنده خدمات و کاربر است. کاربر به اتصال بی سیم، قدرت محاسباتی GPU و ذخیره سازی داده نیاز دارد که می تواند از بازارهای آزاد خریداری کند.
  • شبکه بلاک چین:  بلاک چین ارائه‌دهنده خدمات و کاربران نهایی را به هم متصل می‌کند و به عنوان دفتر کل عمومی برای رسیدگی به قراردادهای امانی و پرداخت‌های تمام تراکنش‌ها عمل می‌کند. تراکنش‌های بین ارائه‌دهندگان خدمات و کاربران نهایی به صورت زنجیره‌ای و با مهر زمانی ثبت می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در زنجیره بلوکی ردیابی کرد.
  • پروتکل ها:  پروتکل که به قوانین کدگذاری شده اشاره دارد، دقیقاً نحوه عملکرد یک DePIN خاص را تعیین می کند. این قوانین برای ارزیابی واجد شرایط بودن ارائه‌دهنده خدمات، اقدامات امنیتی DePIN، توکن رمزنگاری در گردش، و تعامل ارائه‌دهنده خدمات و کاربر و سایر جزئیات طراحی شده‌اند.
  • مشوق‌های توکن:  شبکه‌های DePIN از توکن‌های ارزهای دیجیتال برای پاداش دادن به شرکت‌کنندگان استفاده می‌کنند. توکن‌ها روشی دیجیتالی برای قدردانی از مشارکت‌کنندگان برای مشارکتشان در شبکه‌های زیرساخت غیرمتمرکز هستند. این پروژه‌ها از توکن‌سازی استفاده می‌کنند، رویکردی که از نزدیک مشوق‌های نقدینگی را که در بخش‌های بازی برای کسب درآمد و DeFi یافت می‌شود، منعکس می‌کند تا توسعه زیرساخت سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را ارائه دهد.

بیشتر در HODL.FM بخوانید

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×