» اخبار » خرید هزاران پردازنده گافیکی برای توییتر!
اخبار - بررسی

خرید هزاران پردازنده گافیکی برای توییتر!

2023-04-15 00231

طبق گزارش ها، ایلان ماسک هزاران پردازنده گرافیکی را برای پروژه هوش مصنوعی توییتر خریداری کرده است

به گفته منابع ناشناس ایلان ماسک نزدیک به 10000 واحد پردازش گرافیکی را خریداری کرده است تا پروژه های هوش مصنوعی خود را در توییتر ادامه دهد.

توییتر، اخیراً با انتشار نامه‌ای برای توقف توسعه هوش مصنوعی (AI) به دلیل نگرانی‌های اجتماعی، خبرساز شدند. با وجود تلاش‌ها، به نظر می‌رسد این غول فناوری برنامه‌های خود را برای توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی پیش می‌برد.

گزارشی   از Business Insider نشان داد که به نظر می رسد ماسک در حال پیشبرد برنامه هایی برای یک پروژه هوش مصنوعی در توییتر است . به گفته دو منبع ناشناس آشنا با این شرکت، مدیرعامل توییتر اخیراً نزدیک به 10000 واحد پردازش گرافیکی (GPU) را برای استفاده در این پلتفرم خریداری کرده است.

به طور معمول، پردازنده‌های گرافیکی به دلیل قدرت محاسباتی عظیم مورد نیاز این فناوری، بر روی مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ کار می‌کنند. این به دنبال توییتی از ماسک در 18 مارس است که در آن او گفت که این شرکت از هوش مصنوعی برای “تشخیص و برجسته کردن دستکاری افکار عمومی” در توییتر استفاده خواهد کرد.

در ماه‌های آینده، ما از هوش مصنوعی برای شناسایی و برجسته کردن دستکاری افکار عمومی در این پلتفرم استفاده خواهیم کرد.

بیایید ببینیم گربه عملیات روانی چه چیزی را به داخل می کشد…

— ایلان ماسک (@elonmusk) 18 مارس 2023

منابع ناشناس گفته اند که این پروژه در مراحل اولیه خود است، اما خرید چنین تعداد پردازنده گرافیکی نشان می دهد که ماسک به آن “متعهد” است. یکی از منابع گفت که این پروژه با یک مدل زبان بزرگ کار می کند . با این حال، منابع همچنین گفتند که نقش قطعی هوش مصنوعی مولد در توییتر نامشخص است.

علاوه بر این، توییتر اخیراً استعدادهای جدیدی با پیشینه گسترده در زمینه هوش مصنوعی به دست آورده است. در ماه مارس، مهندسان ایگور بابوشکین و مانوئل کرویس پس از همکاری با DeepMind، یک شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی Alphabet، شرکت مادر گوگل، به تیم ماسک پیوستند.

این پیشرفت‌ها تنها چند هفته پس از امضای نامه سرگشاده ماسک به همراه هزاران محقق دیگر در حوزه فناوری مبنی بر توقف موقت توسعه هوش مصنوعی به دلیل خطری که برای بشریت وجود دارد، صورت می‌گیرد.

ماسک همچنین در سال 2017 در یک رویداد با انجمن فرمانداران ملی ایالات متحده به تنظیم کنندگان هشدار داد که تحقیقات هوش مصنوعی باید “قبل از اینکه خیلی دیر شود” تنظیم شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×