» بررسی » تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل،کاردانو ، سولانا و دوج کوین
تحلیل قیمت ارزدیجیتال ارزجو
بررسی - پرطرفدار

تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل،کاردانو ، سولانا و دوج کوین

2023-07-30 10259

با وجود عملکرد ضعیف قیمت بیت کوین، ٰبرخی از رمزارزهای پرطرفدار بازار با نام های ETH – XRP – SOL – DOGE نشانه‌هایی از شکستن سطوح مقاومت را از خود نشان می‌دهند.

افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۲۶ ژوئیه و سپس انتشار داده های PCE، نتوانستند قیمت بیت کوین BTC/USDT را به سمت سطوح بالاتر پرتاب کنند. شایان ذکر است که PCE معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است؛ از این رو ناظران بازار به دقت آن را رصد می کنند.

اگرچه وضعیت کوتاه مدت بیت کوین معامله گران را همچنان در ابهام نگه داشته است، اما باید وضعیت بلندمدت بازار ارز دیجیتال را زیر نظر داشته باشید.

جف کندریک، رئیس تحقیقات ارز دیجیتال شرکت استاندارد چارترد، هنگام مصاحبه با CNBC گفت که انتظار دارد بیت کوین در سال ۲۰۲۴ در محدوده ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار معامله شود. او معتقد است که بیت کوین احتمالا شاهد الگوهای قیمتی است که در چرخه های قبلی دیده شده اند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال پرطرفدار و برتر بازار ارز دیجیتال را با هم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

جهش قیمت بیت کوین از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹,۲۵۰ دلار) به نزدیک میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹,۷۴۳ دلار) و سپس افت مجدد قیمت نشان می دهد که سطوح بالاتر فروشندگان را جذب می کند.تحلیل قیمت بیت کوین ارزجو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها قدرت را به نحوی در دست دارند.

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر سطح حمایتی در ۲۸۸۶۱ دلار کاهش دهند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است حرکت نزولی خود را تا ۲۷۵۰۰ دلار و سپس به ۲۶۰۰۰ دلار برساند. چنین حرکتی نشان می دهد که BTC ممکن است اقامت خود را در منطقه ۲۴۸۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلاری برای مدتی تمدید کند.

سطح مهمی که جهت صعودی شدن بیت کوین باید تماشا کرد، متحرک نمایی ۲۰ روزه است. اگر این مقاومت شکسته شود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا ۳۱۰۰۰ دلار افزایش یابد. سپس معامله گران احتمالاً سطح قیمتی میان ۳۱۰۰۰ تا ۳۲۴۰۰ دلاری را مجدد آزمایش کنند.

تحلیل تکنیکال اتریوم

اتریوم ETH در چند روز گذشته بین میانگین های متحرک گیر کرده است. این نشان می‌دهد که گاوها با هر افت قیمتی و رسیدن قیمت به SMA 50 روزه (۱۸۵۴ دلار) شروع به خرید اتریوم می کنند، اما نتوانسته‌اند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۸۱ دلار) برسانند.

تحلیل قیمت اتریوم ارزجو

بعید به نظر می رسد که این معامله با دامنه محدود برای مدت طولانی ادامه یابد و ممکن است به زودی با شکست قوی حل شود. اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار دهند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است به ۱۹۳۰ دلار و در نهایت به ۲۰۰۰ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها دست بالا را دارند. سپس اتریوم ممکن است برای مدتی طولانی تر در محدوده بزرگ بین ۱۶۲۶ تا ۲۰۰۰ دلار نوسان کند.

تحلیل تکنیکال ریپل

پس از رشد پر قدرت ریپل در ۱۳ جولای، امکان رنج شدن قیمت ریپل وجود دارد. مرزهای این محدوده رنج می تواند بین ۰.۶۷ دلار و ۰.۸۵ دلار باشد.

تحلیل قیمت ریپل

متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۶۸ دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها دارای قدرت بیشتری هستند. جفت ارز XRP/USDT می تواند تا ۰.۷۵ دلار افزایش یابد و در صورت غلبه بر این سطح، رالی می تواند تا ۰.۸۵ دلار ادامه یابد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰.۶۷ دلار سقوط کند، نشان می دهد که خرس ها کنترل را در دست گرفته اند. سپس این جفت می تواند تا سطح شکست ۰.۵۶ دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً خریداران را جذب می کند.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در حال بازگشت به سطح حمایتی 0.3 دلار می باشد . با این وجود گاو ها با قدرت در حال تلاش برای حفظ این سطح حمایتی هستند . تحلیل کاردانو

میانگین متحرک نمایی صاف و نزدیک به 0.3 دلار و شاخص قدرت نسبی (rsi)نزدیک به وسط کانال سود واضحی به گاو ها و یا خرس ها نداده است . اگر خرس ها قیمت کاردانو را بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه  نگه دارند جفت ارز کاردانو تتر میتواند به بالای مقاومت 0.34 دلار راه پیدا کند . این سطح به عنوان یک مانع جدی شناخته میشود . اما در صورت عبور از این سطح قیمت کاردانو میتواند تا 0.38 دلار برسد .

اگر خرس ها بخواند از روند صعودی جلوگیری کنند باید سریعا قیمت را به زیر خط روند صعودی سوق دهند . اگر انها بتوانند قیمت را کنترل کنند احتمال رسیدن به قیمت های 0.27 دلار و 0.26 دلار پیش بینی میشود.

تحلیل تکنیکال سولانا

سولانا در ۲۵ ژوئیه به ۲۲.۳۰ دلار رسید و در ۲۶ ژوئیه به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴.۰۷ دلار) صعود کرد، که نشان می دهد رنج قیمتی دست نخورده باقی می ماند.

تحلیل سولانا

افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی خواهند کرد جفت ارز SOL/USDT را به مقاومت بالایی ۲۷.۱۲ دلار برسانند. شکستن و بسته شدن بالای این مقاومت ممکن است نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید باشد.

در مقابل، شکستن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند قیمت را به حمایت مهم ۲۲.۳۰ دلار برگرداند. این یک سطح مهم است که باید مراقب آن بود زیرا اگر شکست بخورد، سولانا ممکن است به SMA 50 روزه (۲۰.۲۲ دلار) سقوط کند.

تحلیل تکنیکال دوج کوین

دوج کوین در ۲۵ ژوئیه از مقاومت سربار ۰.۸۰ دلار بالاتر رفت، اما گاوها نتوانستند حرکت را حفظ کنند. این نشان دهنده فروش در سطوح بالاتر است.

تحلیل دوج کوین

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به بالا بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت شده و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند که احتمال شکست بالای ۰.۰۸ دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، دوج کوین DOGE ممکن است تا ۰.۱۰ دلار افزایش یابد. این دیدگاه مثبت در صورتی که قیمت پایین تر بیاید و به زیر ۰.۰۷ دلار سقوط کند، نفی خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×