» بررسی » بیت کوین به 65 هزار دلار می چسبد – ضرر بیشتری برای قیمت بیت کوین در پیش است؟
بررسی

بیت کوین به 65 هزار دلار می چسبد – ضرر بیشتری برای قیمت بیت کوین در پیش است؟

2024-04-15 0020

قیمت بیت کوین ( BTC ) در روز گذشته بیش از 7.1 درصد کاهش یافت و برای اولین بار از 24 مارس به زیر مرز 65000 دلار سقوط کرد.
هفته جاری یا چهاردهمین هفته سال از نظر تاریخی یکی از بدترین هفته ها برای عملکرد قیمت بیت کوین است. بر اساس داده های Coinglass ، قیمت بیت کوین در هفته چهاردهم سال به طور متوسط ​​8.33 درصد کاهش یافت .

قیمت بیت کوین باید 65000 دلار باشد 

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 6 درصد کاهش یافت و در ساعت 1:35 بعد از ظهر (UTC) به پایین ترین سطح روزانه 64610 دلار رسید، در حالی که بر اساس داده های کوین مارکت کپ ، حجم معاملات بزرگترین ارز دیجیتال جهان در طول روز بیش از 75 درصد افزایش یافت و به 46 میلیارد دلار رسید. .
BTC/USDT، نمودار 1 روزه. منبع: CoinMarketCap
تحلیلگر محبوب رمزارز Rekt Capital در پستی در 2 آوریل X استدلال کرد که بیت کوین پس از آزمایش مجدد خود شکست خورد و حرکت قیمت با نزدیک شدن به نصف شدن بیت کوین به کندی ادامه خواهد داد :


بیت کوین در آزمون مجدد پس از شکست شکست خورده است. بیت کوین هنوز می تواند از نظر فنی بالاتر از 69000 دلار بالاتر از رکورد قبلی خود قبل از بسته شدن شمع هفتگی جدید بهبود یابد.

BTC/USD، نمودار 1 هفته ای. منبع: Rekt Capital

Rekt Capital اضافه کرد که قیمت بیت کوین باید بالاتر از محدوده 65600 دلاری هفتگی باشد تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.

 بر اساس داده های Coinglass ، اگر قیمت بیت کوین تا مرز 65000 دلار کاهش یابد، بیش از 249 میلیون دلار موقعیت های اهرمی طولانی در تمام صرافی ها نقد می شود.
نقشه انحلال صرافی بیت کوین. منبع: Coinglass
بر اساس گزارش TradingView ، پس از اصلاح، بیت کوین چندین معیار کلیدی را تنظیم مجدد کرده است  که قبلاً نشان می‌داد قیمت بیش از حد گرم شده است، از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI) که در بازه زمانی روزانه به 48 کاهش یافت و نشان می‌دهد که بیت‌کوین دیگر بیش از حد خرید نیست .

RSI یک شاخص حرکتی محبوب است که برای اندازه گیری اینکه یک دارایی بر اساس میزان تغییرات اخیر قیمت، بیش از حد فروخته شده یا بیش از حد خرید شده است، استفاده می شود.

BTC/USD، نمودار 1 روزه. منبع: Tradingview

به گفته آندری استویچف، رئیس کارگزاری Prime در Nexo، اصلاح قیمت بیت‌کوین را می‌توان عمدتاً به تازه واردانی نسبت داد که در دو ماه گذشته از زمان تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده وارد بازار بیت‌کوین شده‌اند. . او به کوین تلگراف گفت:


برای پذیرندگان تازه وارد، حرکت بیت کوین از 40000 دلار به 65000 دلار فعلی به طور بالقوه نشان دهنده بازدهی بیش از 50 درصدی در کمتر از 60 روز است – یک سیگنال سودآور مطمئن در دنیای سرمایه گذاری. مهم است که به یاد داشته باشید که اصلاحات بازار بخشی از هر پویایی بازار است.

استویچف به لطف تازه واردانی که می خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند، انتظار یک اصلاح کوتاه مدت را دارد. او گفت:


بازارهای صعودی بیت کوین با بازدهی همراه بوده اند، زیرا از چهار چرخه اول، سه چرخه از بالاترین سطح قبلی فراتر رفته اند. با نگاهی به سال 2020، بیت کوین تنها در چهار ماه پس از شکستن یک بالاترین رکورد جدید، 250 درصد افزایش یافت، که در صورت تکرار تاریخ در این چرخه، مسیری بالقوه به سوی 231000 دلار را نشان می دهد.

معامله گران باید قیمت 64000 دلار را با بیش از 17.21 میلیون دلار اهرم نقدینگی آتی بیت کوین در Binance، بزرگترین صرافی جهان، تماشا کنند. بر اساس داده های Coinglass ، 9.92 میلیون دلار اضافی BTC در آستانه 63500 دلار نقدینگی است  .
نقشه حرارتی انحلال بایننس BTC/USDT. منبع: Coinglass

انحلال طولانی مدت بیت کوین با شروع فروش دارندگان به 109 میلیون دلار می رسد

بر اساس داده های Coinglass ، بیش از 152.5 میلیون دلار از موقعیت های بیت کوین اهرمی در 24 ساعت گذشته با 109.11 میلیون دلار موقعیت های خرید نقد شده است .
کاهش ناگهانی بیت کوین باعث شد بیش از 165 میلیون دلار انحلال ارزهای دیجیتال در کمتر از دو ساعت در 2 آوریل انجام شود.
نقشه حرارتی انحلال کریپتو منبع: Coinglass
Meanwhile, the dormant Bitcoin supply has reawakened. Long-term holder (LTH) supply declined by 900,000 BTC since the peak of 14.91 million BTC in December 2023, with Grayscale accounting for a third, or 286,000 BTC, according to an April 2 report by Glassnode. The report noted:


برعکس، عرضه دارنده کوتاه مدت 1.121 میلیون بیت کوین افزایش یافته است و فشار توزیع LTH را جذب می کند و همچنین 121 هزار بیت کوین اضافی از بازار ثانویه از طریق مبادلات به دست می آورد.

بیت کوین: آستانه نگهدارنده بلندمدت/کوتاه مدت. منبع: Glassnode

This article does not contain investment advice or recommendations. Every investment and trading move involves risk, and readers should conduct their own research when making a decision.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×