» بررسی » با میم کوین سولانا آشنا شوید که دو بار کشش فرش را متحمل شد اما همچنان زنده ماند
بررسی

با میم کوین سولانا آشنا شوید که دو بار کشش فرش را متحمل شد اما همچنان زنده ماند

2024-04-12 0020

در حالی که اکثر کلاهبرداری‌های خروج یا قالیبافی منجر به فروپاشی یک پروژه می‌شود، memecoin Catwifhat (CIF) مبتنی بر Solana موفق شد از دو مورد از آنها جان سالم به در ببرد و نشان می‌دهد که چگونه ماهیت غیرمتمرکز کریپتو گاهی می‌تواند به پروژه اجازه ادامه دهد حتی زمانی که توسعه‌دهنده آن ناپدید می‌شود.

در گفتگو با کوین تلگراف، NFT_Sloth سرمایه گذار Catwifhat ادعا کرد که این پروژه در طول 12 روز از دو بار کشیدن فرش جان سالم به در برد، با این حال هنوز یک جامعه اختصاصی در پشت آن وجود دارد.

ابتدا، ظاهراً بنیانگذار پروژه، توکن‌های خود را تنها چند ساعت پس از راه‌اندازی در 12 دسامبر 2023 به بازار آزاد انداخت و 20 درصد از عرضه WIF را برای 3.86 SOL ( SOL ) (به ارزش تقریبی 265 دلار در آن زمان) به دست آورد و بیشترین مقدار را برداشت کرد. از نقدینگی آن با وجود این شکست، سرمایه گذاران باقی مانده به سرعت پروژه را به دست گرفتند و یک تیم توسعه دهنده جدید برای تبلیغ توکن تشکیل دادند. در نتیجه، CIF تا 23 دسامبر، تنها 11 روز پس از ناهمواری، به ارزش بازار بیش از 4 میلیون دلار بهبود یافت.

اما پس از آن، بزرگترین ارائه‌دهنده نقدینگی این توکن، پروژه را دوباره در 24 دسامبر به شدت تحت فشار قرار داد و 92 درصد از نقدینگی آن را حذف کرد و قیمت را تا حدود 76 درصد کاهش داد. با وجود متحمل شدن ضررهای بیشتر، تیم توسعه دهنده توکن دوباره ساختار خود را بازسازی کرد و به کار روی پروژه ادامه داد. از 3 آوریل، ارزش بازار آن تقریباً 1.4 میلیون دلار است. 200 میلیون توکنی که بنیانگذار در روز راه اندازی فروخت، امروز بیش از 250 هزار دلار ارزش داشت.

نمودار قیمت Catwifhat (CIF). منبع: Coingecko

به ما بپیوندید تا انقلاب ارزهای دیجیتال را هربار به نمایش بگذاریم. اکنون مشترک شوید تا اخبار روزانه و به‌روزرسانی‌های بازار را به همراه میلیون‌ها مشترک دیگر ما در صندوق ورودی خود دریافت کنید (درست است، میلیون‌ها نفر ما را دوست دارند!) – منتظر چه هستید؟

پیش ساز Catwifhat به ارزش بازار 3 میلیارد دلاری رسید

طبق NFT_Sloth، Catwifhat برای پیروی از Solana memecoin Dogwifhat (WIF) ایجاد شد که در نوامبر 2023 راه اندازی شد. این توکن قبلی برای استفاده از میم “Dogwifhat” ایجاد شد که از سال 2019 در پلتفرم X محبوب شده بود. .

به گفته سایت تاریخچه میم Know Your Memes، میم Dogwifhat در 6 نوامبر 2019 شروع شد ، زمانی که بازیکن حرفه ای فورتنایت، عیسی، موقتاً عکس نمایه خود را در X به تصویری از سگ شیبا اینو که کلاهی بر سر دارد، تغییر داد. سایر بازیکنان فورتنایت نیز اندکی پس از آن عکس های نمایه خود را به تصویر تغییر دادند و ادعا کردند که در حال ایجاد یک “جنبش” یا “باند” Dogwifhat هستند.

مطالب مرتبط: شوق سولانا memecoin باعث می شود که توکن تقلید کننده بایدن به ارزش بازار 250 میلیون دلاری برسد.

میم اصلی Dogwifhat. منبع: Know Your Meme

ماه بعد، کاربران X شروع به ویرایش عکس به روش‌های مختلف و ارسال مجدد آن به X کردند که باعث شد این میم به سرعت در سراسر پلتفرم پخش شود.

در نوامبر 2023، تیمی از توسعه دهندگان رمزارز تلاش کردند تا با ایجاد یک توکن مرتبط با آن، از این پدیده سرمایه گذاری کنند. با توجه به NFT_Sloth، اعضای انجمن Dogwifhat تصاویری را برای اینفلوئنسرهای مختلف memecoin در X ارسال کردند. آنها عکس نمایه اینفلوئنسر را گرفتند و آن را ویرایش کردند، و به اضافه کردن beanie از میم Dogwifhat.

یکی از این اینفلوئنسرها «جوجی» بود که از توکن غیرقابل تغییر آزوکی به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کرد. برای آنها تصویری از این آزوکی ارسال شد که روی سر آن باقالی است و به آنها اجازه می‌دهد از طریق این تصویر پروفایل تغییریافته حمایت خود را از توکن ابراز کنند. جوجی شروع به تبلیغ Dogwifhat در کانال های تلگرام و X خود کرد و این توکن به سرعت محبوبیت پیدا کرد.

Catwifhat راه اندازی می کند و توسعه دهندگان توکن ها را تخلیه می کنند

همانطور که توسط NFT_Sloth گفته شده است، Catwifhat یکی از اولین ممکوین هایی بود که تلاش کرد ردپای Dogwifhat را دنبال کند. با این حال، توسعه‌دهنده پروژه ظاهراً چند ساعت پس از راه‌اندازی آن، کلاهبرداری خروج را اجرا کرده است.

طبق گفته کاوشگر بلاک Solscan، توسعه‌دهنده Catwifhat در لحظه ایجاد در 12 دسامبر 2023، 1 میلیارد توکن ضرب کرد که همه آنها به حساب توسعه‌دهنده ارسال شدند. از آنجا، آنها 10٪ از عرضه (100 میلیون CIF) را به حسابی که با Fm1w شروع می شد و 10٪ دیگر را به حسابی که با AUKt شروع می شد ارسال کردند . 80 درصد باقیمانده (800 میلیون CIF) به استخر نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز Raydium سپرده شد. این 800 میلیون توکن با 1 SOL جفت شدند و قیمت اولیه 0.00000000125 SOL (0.000000085675 دلار) را برای هر CIF تعیین کردند.

با این حال، توکن در روز عرضه هیچ بازاریابی نداشت. توسعه‌دهنده قرارداد توکن را اجرا کرد و CIF را در DEX Screener فهرست کرد، اما تلاش بیشتری برای جذب خریداران نکرد. NFT_Sloth ادعا کرد، با وجود این عدم بازاریابی، این توکن برخی از خریداران را که به دلیل نام مشابه آن با Dogwifhat در DEXScreener دیدند، جذب کرد.

داده های بلاک چین نشان می دهد که در ساعت 9:41 صبح UTC در 12 دسامبر، حسابی که با Fm1w شروع می شود، تمام 100 میلیون توکن خود را به استخر نقدینگی فروخت و در ازای آن 1.24 SOL (تقریباً 85 دلار در آن زمان) دریافت کرد. دو دقیقه بعد، حسابی که با AUKt شروع می‌شود، سکه‌های خود را نیز فروخت و در ازای آن 2.62 SOL (180 دلار) دریافت کرد.
در ساعت 9:56 صبح، حساب توزیع کننده سهم خود را از استخر نقدینگی حذف کرد . تا زمانی که این کار را انجام داد، تمام CIF موجود در استخر فروخته شد و باعث شد که توزیع کننده از برداشت خود فقط SOL دریافت کند. علاوه بر این، از آنجایی که دو تراکنش قبلی قیمت را کاهش داده بودند، توزیع کننده تنها 0.00203928 SOL (0.14 دلار) از برداشت خود دریافت کرد.

این کلاهبرداری ادعایی خروج، در مجموع به ارزش تقریباً 265 دلار SOL برای توسعه‌دهنده درآمد.

مطالب مرتبط: یوتیوبر لوگان پل ادعا می کند که CryptoZoo یک کلاهبرداری نیست در مستند جدید

جامعه Catwifhat مسئولیت را بر عهده می گیرد

پس از اینکه اولین توسعه دهنده توکن های خود را فروخت و نقدینگی را حذف کرد، سرمایه گذاران اساساً با توکن های بی ارزش باقی ماندند. با این حال، NFT_Sloth می‌گوید که چندین سرمایه‌گذار بزرگ تصمیم گرفتند این پروژه را دنبال کنند. آنها یک تیم تشکیل دادند تا ارتقاء آن را به عهده بگیرند. او ادعا می کند که جوجی نیز در این مدت به تیم پیوست و شروع به تبلیغ Catwifhat برای مخاطبان تلگرام و X خود کرد. این باعث شد که برخی از «تماس گیرندگان آلفا»، سفته بازانی که روی memecoins شرط بندی می کنند، به طور فزاینده ای به نفع Catwifhat تماس برقرار کنند و در نهایت سرمایه گذاران بیشتری را وارد جامعه خود کنند.

پس از خروج اولین توسعه دهنده، باعث لغزش زیاد برای معامله گران شد. با این حال، طی 10 روز اول پس از راه‌اندازی، یک سرمایه‌گذار CIF موفق شد بیش از 55 میلیون توکن خریداری کند و آنها را در استخر نقدینگی Raydium واریز کند، و عرضه کافی برای معامله‌گران برای ادامه تجارت فراهم کند. در آن زمان، سهم این سرمایه گذار از استخر نقدینگی تقریباً 92 درصد از کل ارزش قفل شده آن را تشکیل می داد. آنها همچنین مدیر رسانه های اجتماعی تیم جدید شدند و به حساب رسمی X آن دسترسی داشتند. NFT_Sloth ادعا کرد که این تمرکز در نقدینگی در نهایت منجر به دومین “کشش فرش” شد.

این پروژه دوباره “ناهموار” می شود…

به گزارش NFT_Sloth، این مدیر رسانه های اجتماعی در ۲۴ دسامبر دسترسی خود به حساب X تیم را لغو کرد و بلافاصله پس از آن نقدینگی خود را حذف کرد. نتیجه کاهش فاجعه بار قیمت توکن بود. او مدعی شد که تیم توسعه فعلی ادعا می کند که این اقدام ” کشیدن قالیچه نقدینگی ” بوده است، زیرا فردی که اقدام کرده عضوی از تیم بوده و مقدار زیادی از نقدینگی استخر را کنترل می کند.

NFT_Sloth ادعا کرد که ادمین گروه تلگرام و وب سایت تیم نیز پس از این رویداد سکوت کرده است و شواهد دیگری از کلاهبرداری خروج ارائه می دهد.

داده های بلاک چین نشان می دهد که در ساعت 7:57 بعد از ظهر UTC در 24 دسامبر، دو تراکنش از یک حساب که با CWSy شروع شده بود تأیید شد. اولین مورد نزدیک به 102 میلیون CIF و 1630 SOL از استخر نقدینگی Raydium حذف شد . دوم تقریباً 55 میلیون CIF و 869 SOL را حذف کرد .
Data from this time shows a massive slide in price for CIF. According to CoinGecko, the token peaked at $0.00431771 on Dec. 23, with the price being recorded as the day began at midnight. This implies that the token had a market cap of over $4.3 million at the beginning of that day. By the start of Dec. 24, the price had fallen to $0.00261692 and the market cap to $2.6 million, a decline of approximately 40%. At this point, the alleged rug pull had not yet occurred.

The next price point recorded is at the start of the following day, four hours after the alleged rug pull had occurred. At that moment, CoinGecko data shows a CIF price of $0.00098130, implying a market cap of $981,300 and a decline of 76%. 

Related: Lena Network’s Candy token falls 87% after $2.9M rug pull

Catwifhat regroups yet again

Despite this second “rug pull,” the team reportedly regrouped again. NFT_Sloth said he built a new website for the project while another investor, whom he refers to as “Sam B,” launched a new Telegram group. The old website was eventually taken offline for unknown reasons.

Current Catwifhat website. Source: Catwifhat

NFT_Sloth also credited X user Cryptochristo with breathing new life into the CIF community. They reportedly spent “ten hours a day” promoting the coin after joining the group, which helped to provide the public with new awareness of the project.

He stated that some members of the community are working on an NFT marketplace that will use CIF as its native token, providing CIF with utility. However, NFT_Sloth also argued that memecoins shouldn’t be judged entirely on their utility. “In all honesty, the utility side of meme tokens is kind of like the unsexy side,” he stated. “People are in it for the LOLs for the most part.” He claimed that Catwifhat’s ultimate goal is to “transcend out of the memecoin little bubble” and gain “mainstream” adoption, similar to Dogecoin (DOGE).

As of April 2, CIF has a price of $0.001451 and a market cap of $1,451,116. The 200 million tokens that the developer reportedly sold for $265 on launch day are now worth roughly $290,000, according to CoinGecko data.

The story of Catwifhat offers some hope for victims of rug pulls, as investors were reportedly able to recover from the losses caused by these events. However, most victims of other projects have not been able to recover from these events. In May 2023, rug pulls drained over $45 million from victims, more than the amount drained from decentralized finance exploits. Since April 2023, more than $35 million has been stolen from over 42,000 victims in rug pulls, according to security platform Blockfence.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×