» بررسی » آیا دوج کوین ۷ ماه پس از نصف شدن مجدد بیت کوین سر به فلک می کشد؟
بررسی

آیا دوج کوین ۷ ماه پس از نصف شدن مجدد بیت کوین سر به فلک می کشد؟

2024-04-26 0014

در حالی که قیمت Dogecoin ( DOGE ) در ماه گذشته کاهش یافت، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که می‌تواند حدود هفت ماه پس از نصف شدن بیت‌کوین به بالاترین حد خود برسد. 

افزایش قیمت Dogecoin در ماه نوامبر؟

قیمت Dogecoin در نمودار روزانه نزدیک به 8 درصد و در ماه گذشته بیش از 18 درصد کاهش یافته است، اما مطابق با عملکرد چرخه قبلی است که نشان می‌دهد می‌تواند به سمت بالاترین رکوردهای جدید در تاریخ حرکت کند.

طبق گفته TradingView ، در طول بازار گاوی کریپتو قبلی، Dogecoin در ماه می 2020 یا هفت ماه پس از نصف شدن بیت کوین در سال 2020 شروع به رشد کرد .
DOGE/USDT. نمودار 1 ماهه منبع: TradingView
قیمت Dogecoin در 8 می 2021، یک سال پس از نصف شدن بیت کوین ( BTC ) در سال 2020، به بالاترین حد خود یعنی 0.73 دلار رسید . Dogecoin در حال حاضر 73 درصد از بالاترین رکورد قبلی خود کاهش یافته است.

اگر این الگو تکرار می‌شد، قیمت Dogecoin در آوریل 2025 به بالاترین حد خود می‌رسید. با این حال، اعمال تحلیل تکنیکی برای memecoin‌ها دشوار است، زیرا ارزش آنها حدس و گمان است. 

به گفته رابی گرینفیلد، موسس آزمایشگاه Umoja، ممکوین ها یک “بازار شیدایی” هستند که صرفاً توسط حرص و آز هدایت می شود و درک کمی از خطرات بالا دارد.

با این حال، گرینفیلد انتظار دارد که برخی از memecoin ها ارزش بالایی داشته باشند. او به کوین تلگراف گفت:


برخی از این توکن‌ها مانند DOGE و PEPE همچنان مشروعیت می‌یابند زیرا صرافی‌هایی مانند Coinbase بازارهای آتی memecoin را معرفی می‌کنند. با توجه به جوامع بزرگ و فرقه مانندی که در پشت این دارایی ها قرار دارند، این احتمال وجود دارد که آنها به عنوان رمزارزهای با ارزش بالاتر حتی از اکثر توکن های قانونی با پشتوانه پروژه باقی بمانند.”

Memecoin ها دسترسی عادلانه تری به بازار ارائه می دهند؟

ارزهای دیجیتال متعددی با ارزش‌گذاری کاملاً رقیق‌شده (FDV) و تخصیص سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) قابل توجهی در طول سال 2024 راه‌اندازی شده‌اند، که برخی تحلیل‌گران را بر آن داشت تا استدلال کنند که ” VCهای تشنه پول” برای درازمدت ارزهای دیجیتال بد هستند.

به گفته Gianluca Sacco، مدیر عامل VALR، بنابراین، سرمایه‌گذاران خرد می‌توانند ممکوین‌هایی را بدون تخصیص VC به عنوان منصفانه‌ترین فرصت بازار ببینند. او به کوین تلگراف گفت:


این توکن‌ها در حال حاضر به عنوان منصفانه‌ترین فرصت برای شرکت در بازار کریپتو در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که جوامع اطراف آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند… بسیاری احساس می‌کنند که توسط FDV بالا، توکن‌های انتشار کم که در طول تاریخ ارائه شده‌اند، سوخته‌اند. توسط پروژه های رمزی با تخفیف های عمیق به افراد داخلی و VC ها به هزینه کاربران خرده فروشی.”

به گفته TradingView ، سایر memecoin‌ها مانند Pepe ( PEPE )، Shiba Inu ( SHIB )، Dogwifhat (WIF) و Floki (FLOKI) در هفته گذشته شاهد افزایش دو رقمی بودند .
پپه، شیب، وایف، فلوکی، نمودار 7 روزه. منبع: TradingView

با این حال، به گفته دایان دای، مدیر ارشد اجرایی Dodo، این فقط نشان دهنده افزایش موقت علاقه به برخی از memecoin ها است، نه احیای مجدد یک Memecoin “altseason”. دای به کوین تلگراف گفت:


علیرغم افزایش دو رقمی قیمت ها، حجم معاملات همچنان پایین است که نشان دهنده نقدینگی ناکافی بازار است. نوسانات قابل توجه قیمت memecoin ها برای اثبات هجوم سرمایه گذاران به بازار memecoin پس از رویداد نصف شدن کافی نیست.

حجم معاملات روزانه memecoin ها در 24 ساعت گذشته بیش از 17 درصد کاهش یافت و به 6.58 میلیارد دلار رسید. بر اساس داده های CoinMarketCap ، ارزش بازار memecoin ها با 5.8 درصد کاهش به 52.8 میلیارد دلار رسید .
ممکوین های برتر بر اساس ارزش بازار. منبع: CoinMarketCap

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×