» بررسی » کریپتو: SBF محکوم شد، چه سرنوشتی برای همکاران سابقش خواهد آمد؟
بررسی

کریپتو: SBF محکوم شد، چه سرنوشتی برای همکاران سابقش خواهد آمد؟

2024-04-15 0017

پس از یک حماسه حقوقی چند ماهه، سام بنکمن-فرید، سرمایه دار سابق ارزهای دیجیتال و مدیر عامل سابق FTX، به ۲۵ سال زندان محکوم شد. اکنون این سوال در مورد سرنوشت همکاران سابق او که ممکن است در فروپاشی صرافی ارزهای FTX نیز نقش داشته باشند مطرح می شود.

به سوی حبس برای همکاران سابق سام بنکمن-فرید؟

پس از محکومیت اخیر سام بنکمن-فرید ، اکنون توجه به همکاران سابق او در FTX معطوف شده است. این شامل کارولین الیسون، گری وانگ، رایان سلامه و نیشاد سینگ می‌شود که همگی باید با مسئولیت قانونی خود در رسوایی تبادل ارزهای دیجیتال FTX مواجه شوند.

در حالی که بنکمن-فرید، پادشاه سابق ارزهای دیجیتال، پس از محکومیتش توسط سیستم قضایی آمریکا، اکنون در انتظار حکم ۲۵ سال زندان است، اکنون یک سوال بر لبان همه است. عدالت برای همکاران سابق سام بنکمن-فرید چیست؟

پاسخ به این سوال ساده نیست. تحلیلگران کریپتو بر این باورند که احتمالاً به صورت موردی با آن برخورد خواهد شد. دلیلش هم ساده است. برخی از دست اندرکاران، مانند کارولین الیسون، با سیستم قضایی همکاری کرده اند.

این ممکن است به طور بالقوه منجر به اغماض خاصی از سوی سیستم قضایی شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا این برای سلب مسئولیت قانونی آنها کافی است یا خیر. بنابراین، آنها همچنان در معرض خطر حبس احتمالی هستند.

زندان برای حداقل یک همکار پادشاه سابق رمزارز

تنها قطعیت در حال حاضر به ویژه در مورد رایان سلامه، مدیرعامل سابق بازارهای دیجیتال FTX، یکی از بخش‌های FTX است. او به چندین جرم مرتبط با فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX متهم است.

رایان سلامه، به ویژه، به دلیل اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز و مشارکت سیاسی غیرقانونی مجرم شناخته شده است. جرائمی که قرار است در اول اردیبهشت حکم صادر شود.

برای بقیه، یعنی کارولین الیسون، گری وانگ، و نیشاد سینگ، هیچ قطعیتی وجود ندارد که محکومیتی علیه آنها صادر شود. این به خودی خود تعجب آور نیست وقتی کسی از جریانات ماجرای برنارد مادوف مطلع باشد.

در حال حاضر متهمان مشغول ادامه مسیر زندگی خود به ویژه در سطح حرفه ای هستند. بر اساس آخرین اطلاعات، نیشاد سینگ مانند گری وانگ که در یک شرکت فناوری کار می کند، شغلی به عنوان مهندس نرم افزار در کالیفرنیا پذیرفته است. کارولین الیسون در حالی که منتظر نتیجه این پرونده است که چندین ماه است صنعت کریپتو را تکان داده به خانه پدر و مادرش بازگشته است. 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×