» بررسی » صرافی FixedFloat با هک بزرگ با بیش از 3 میلیون دلار سرقت رمزارز روبرو شد
بررسی

صرافی FixedFloat با هک بزرگ با بیش از 3 میلیون دلار سرقت رمزارز روبرو شد

2024-04-13 0023

همچنین می‌توانید این خبر را در COINTURK NEWS بخوانید: صرافی FixedFloat دچار هک بزرگ با بیش از 3 میلیون دلار سرقت رمزنگاری شده است.
صرافی مبتنی بر لایتنینگ بیت کوین FixedFloat طبق پستی در X دچار هک شد که منجر به زیان مالی ناشی از تراکنش‌های غیرمجاز شد. صرافی با انتقال بیش از 3 میلیون دلار ارز دیجیتال به خارج از صرافی متزلزل شد. این حادثه به دنبال حمله دیگری در ماه فوریه رخ داد که نشان دهنده تکرار نگران کننده مشکلات امنیتی برای FixedFloat است.

جزئیات نقض امنیتی

شرکت امنیتی معروف CertiK اولین کسی بود که این تراکنش ها را شناسایی کرد و فاش کرد که وجوه به کیف پول های شبکه اتریوم و ترون در اتریوم (ETH) و تتر ( UST ) منتقل شده است.

توالی تراکنش ها منعکس کننده حمله ای بود که FixedFloat در 16 فوریه با آن مواجه شد و حاکی از وجود یک آسیب پذیری احتمالی در سیستم یا سرویس های شخص ثالث مرتبط بود.

در پاسخ به این حادثه، وب سایت صرافی به دلیل “تعمیرات فنی” بسته شد و باعث نگرانی کاربرانی شد که برای مدت طولانی قادر به دسترسی به اطلاعات نبودند.

واکنش و اقدامات بورس

پس از این حادثه، FixedFloat بیانیه‌ای درباره جزئیات این حمله و اقدامات اتخاذ شده برای جلوگیری از چنین حملاتی در آینده ارائه کرد. FixedFloat تعهد خود را برای بهبود امنیت زیرساخت خود در برابر چنین حملاتی تکرار کرد.

در این اطلاعیه، FixedFloat اعلام کرد که وجوه دزدیده شده متعلق به ذخایر شرکت است و دارایی‌هایی که از طریق این سرویس نگهداری می‌شوند یا معامله می‌شوند، به دلیل ماهیت غیرقانونی بودن FixedFloat، به طور ایمن ذخیره می‌شوند.

واکنش های صنعت

این حادثه تحقیقات جامعی را از طرف FixedFloat انجام داد. به دلیل ماهیت حساس و گسترده تحقیقات، اطلاعات زیادی به اشتراک گذاشته نشد.

با توجه به مسائل احتمالی در امنیت، که یک عامل اصلی اعتماد در مبادلات رمزنگاری است، جامعه کریپتو و کارشناسان امنیتی احتمالاً از طرف صرافی وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند.

در نهایت، نقض مکرر امنیتی در FixedFloat سوالاتی را در مورد کفایت اقدامات اصلاحی انجام شده پس از هک اولیه ایجاد می کند.

در همین حال، توجه به قیمت بیت کوین نیز معطوف بود که در زمان نگارش این مقاله 5.83 درصد کاهش یافته بود و با قیمت 65650 دلار معامله می شد.
این پست برای اولین بار در COINTURK NEWS منتشر شد: صرافی FixedFloat با هک بزرگ با بیش از 3 میلیون دلار سرقت رمزارز روبرو شد

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×