» بررسی » سکه خدمات نام اتریوم چیست؟
بررسی

سکه خدمات نام اتریوم چیست؟

2024-04-14 0019

همچنین می توانید این خبر را در COINTURK NEWS بخوانید: کوین سرویس نام اتریوم چیست؟

سرویس نام اتریوم (ENS) یک سیستم نامگذاری غیرمتمرکز، باز و قابل توسعه است که بر اساس بلاک چین اتریوم است.

سرویس نام اتریوم (ENS) چیست؟

وظیفه ENS این است که نام‌های قابل خواندن برای انسان مانند ‘alice.eth’ را به شناسه‌های قابل خواندن ماشین مانند آدرس‌های اتریوم، سایر آدرس‌های ارزهای دیجیتال، هش‌های محتوا و ابرداده‌ها ترسیم کند. ENS همچنین از «رزولوشن معکوس» پشتیبانی می‌کند و امکان مرتبط کردن ابرداده‌ها مانند نام‌های متعارف یا توضیحات رابط را با آدرس‌های اتریوم فراهم می‌کند.

ENS اهداف مشابهی با سرویس نام دامنه (DNS) اینترنت دارد، اما به دلیل قابلیت‌ها و محدودیت‌های ارائه شده توسط بلاک‌چین اتریوم، بر اساس معماری متفاوتی عمل می‌کند. مانند DNS، ENS بر روی سیستمی متشکل از نام های سلسله مراتبی که با نقطه از هم جدا شده اند کار می کند و صاحب یک دامنه کنترل کامل بر زیر دامنه های آن دارد.

نام دامنه های سطح بالا مانند “.eth” و “.test” متعلق به قراردادهای هوشمندی به نام ثبت کننده هستند که قوانین تخصیص زیر دامنه ها را تعیین می کنند. هر کسی می تواند با رعایت این قوانین که توسط قراردادهای ثبت کننده تعیین شده است، یک نام دامنه برای استفاده خود داشته باشد. ENS همچنین از وارد کردن نام‌های DNS که کاربر قبلاً برای استفاده در ENS دارند، پشتیبانی می‌کند.

با توجه به ساختار سلسله مراتبی ENS، هر کسی که مالک یک دامنه در هر سطحی باشد، می‌تواند زیر دامنه‌ها را به دلخواه پیکربندی کند. برای مثال، اگر آلیس مالک «alice.eth» باشد، می‌تواند «pay.alice.eth» را ایجاد کند و آن را هر طور که می‌خواهد پیکربندی کند.

ENS در شبکه اصلی اتریوم و چندین شبکه آزمایشی مستقر شده است. اگر از کتابخانه ای مانند کتابخانه جاوا اسکریپت ensjs یا یک برنامه کاربر نهایی استفاده می کنید، به طور خودکار شبکه ای را که با آن تعامل دارید شناسایی می کند و از استقرار ENS در آن شبکه استفاده می کند.

علاوه بر این، هنگامی که ثبت‌کننده ENS .eth در ماه مه 2019 تغییر مکان داد، ثبت‌کننده .eth به یک قرارداد NFT سازگار با ERC721 تبدیل شد، به این معنی که ثبت‌های .eth می‌توانند به همان روشی که سایر NFT‌ها منتقل شوند.

بررسی سکه ENS

امروزه استفاده از دامنه و مالکیت آن بسیار مهم است و سرویس نام اتریوم را به پروژه ای قابل توجه تبدیل کرده است. ایردراپ پلتفرم و لیست بعدی آن در بایننس توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرد و سرمایه گذاران سودهای قابل توجهی را مشاهده کردند. با نگاه کردن به داده های فعلی می توانیم این را واضح تر درک کنیم.

چگونه سرویس نام اتریوم بخریم؟

ENS Coin را می توان به سرعت و ایمن از طریق Binance ، بزرگترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال جهان بر اساس حجم تراکنش خریداری کرد.
برای خرید ENS Coin ابتدا باید در بایننس ثبت نام کنید و سپس پول فیات ارسال کنید. پس از ارسال یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، خرید را می توان در جفت های معاملاتی ENS بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB)، BUSD و تتر (USDT) انجام داد .

 

علاوه بر این، در بایننس ، کاربران می توانند سفارش خرید با قیمتی کمتر از ارزش بازار بدهند. برای این کار از تب Limit استفاده کنید و مقدار و قیمتی که می خواهید خرید کنید را وارد کنید.
پست اولین بار در COINTURK NEWS ظاهر شد: کوین سرویس نام اتریوم چیست؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×