» بررسی » آینده بازاریابی Web3 در سال 2024: نکات و پیش بینی ها از موسس بیت مدیا ماتی دیادکوف
بررسی

آینده بازاریابی Web3 در سال 2024: نکات و پیش بینی ها از موسس بیت مدیا ماتی دیادکوف

2024-04-16 0022

در گفتگو با Finbold، Matvii Diadkov، بنیانگذار Bit media .IO – یک شبکه تبلیغاتی رمزنگاری که در سال 2014 تأسیس شد – دیدگاه تخصصی خود را در مورد بازاریابی کریپتو در حالی که به سال 2024 می رویم به اشتراک می گذارد. 

دیادکوف به استراتژی‌های مؤثر برای پیمایش در دنیای بازاریابی کریپتو، آینده Web3 و نقاط عطف حیاتی برای موفقیت در این بخش که به سرعت در حال رشد است، می‌پردازد. 


به اختصار خود را به عنوان بنیانگذار بیت مدیا معرفی کنید و چند کلمه در مورد این شرکت بیان کنید. کدام پروژه های اضافی را اجرا می کنید؟

برای شما انتخاب می کند

تاجری که در سال 2013 از بیت کوین با قیمت 1 دلار حمایت کرد ، 44 دقیقه پیش
به این پروژه جدید هوش مصنوعی چشم دوخته است.

هشدار فروش ریپل: 200 میلیون XRP برای ذخایر آوریل
1 ساعت پیش

5 عاملی که می تواند XRP را
1 ساعت پیش به 1 دلار ارسال کند

بسته شدن اولین ابرروند صعودی ماهانه DOGE از سال 2021،
2 ساعت پیش نشانه افزایش استراتوسفر است.

بیت‌مدیا یکی از معدود شبکه‌های تبلیغاتی پیشگام در حوزه کریپتو بود که در سال ۲۰۱۴، مدت‌ها قبل از تبدیل شدن کریپتو و بیت‌کوین به موضوعات اصلی، تأسیس شد. در آن زمان بیت کوین حدود 100 دلار ارزش داشت و تا حد زیادی توسط توده ها رد شد. با وجود این، ما به پتانسیل آن و قدرت دگرگون کننده فناوری کریپتو برای تغییر زیرساخت مالی جهان ایمان داشتیم.

تیم من، متشکل از چندین برنامه نویس و دیگر متخصصان، پلتفرمی شبیه به نسخه غیرمتمرکز Google Ads ایجاد کرد. این پلتفرم با ارائه خدمات تبلیغاتی به استارت‌آپ‌های اولیه کریپتو و اولین صرافی‌های ارز دیجیتال، همراه با برخی بازی‌ها آغاز شد.

در حال حاضر، رسانه بیت بیش از 500 مشتری دائمی و شبکه ای متشکل از 8000 ناشر دارد. این ناشران بنرهای تبلیغاتی مشتریان ما را در وب سایت های خود نمایش می دهند و به ایجاد اکوسیستم تبلیغاتی قوی کمک می کنند.

علاوه بر پیشنهادات تبلیغات بنری، ما طیف وسیعی از خدمات بازاریابی را متناسب با مشتریان خود ارائه می دهیم، از جمله بازاریابی اینفلوئنسر رمزنگاری، نوشتن محتوا و روابط عمومی.

ارزشی که شرکت شما برای پروژه های رمزنگاری ارائه می دهد چقدر است؟ آیا می توانید برخی از ویژگی های منحصر به فرد مدل تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارید؟

بیت مدیا یک پلتفرم تبلیغاتی برنامه ای است. این بدان معناست که برخلاف روش‌های سنتی (و اغلب دستی) تبلیغات دیجیتال، از فناوری خودکار برای خرید رسانه استفاده می‌کنیم. به زبان ساده، Bitmedia فروش موجودی تبلیغات را در زمان واقعی خودکار می کند و اطمینان می دهد که تبلیغات مناسب ترین مخاطبان را هدف قرار می دهد. هسته اصلی جذابیت Bitmedia شبکه گسترده آن است که شامل بیش از 8000 وب سایت خاص صنعت است. تبلیغ‌کنندگان بیت‌مدیا به مخاطبان ارزهای دیجیتال بسیار خاص و هدف‌مند دسترسی دارند.

Bitmedia چندین فرمت تبلیغاتی را برای تبلیغ کنندگان ارائه می دهد. هدف ما این است که به مشتریان خود دقیقاً آنچه را که نیاز دارند و چه چیزی، چه زمانی و کجا می خواهند ارائه دهیم. یکی از محبوب‌ترین قالب‌های تبلیغاتی که تبلیغ‌کنندگان ما از آن استفاده می‌کنند، تبلیغات HTML5 است.

Bitmedia با ارائه یک انتخاب بین استراتژی‌های قیمت‌گذاری CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و CPM (هزینه در هر میلیون) انعطاف‌پذیری را به تبلیغ‌کنندگان گسترش می‌دهد. تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد تا کمپین‌های خود را با توجه به اهداف خاص و محدودیت‌های بودجه‌ای خود تنظیم کنند. 

یک چیز مهم دیگر – هدف گذاری سفارشی. این به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که دقیقاً مخاطبان رمزنگاری خاصی را هدف قرار دهند. چه علایق، جمعیت شناسی یا معیارهای دیگر، Bitmedia کمپین های تبلیغاتی را ارائه می دهد که با مشتری ایده آل ارتباط برقرار می کند. 

علاوه بر این، Bitmedia بستری برای قرار دادن ناشر است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مکان‌های تبلیغاتی خود را از طیف گسترده‌ای از منابع انحصاری در شبکه گسترده تبلیغات رمزنگاری Bitmedia انتخاب کنند. 

این پلتفرم همچنین مجموعه ای از ابزارهای ردیابی عملکرد را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد. معیارهایی مانند بازدیدها، تعاملات و نرخ تبدیل در زمان واقعی ردیابی می شوند و بینش ارزشمندی را در مورد عملکرد کمپین ارائه می دهند. 

این یک پلتفرم کاملاً خود خدمت است، یعنی مشتری می‌تواند به طور مستقل کمپین‌ها را راه‌اندازی کند، نتایج را بررسی کند، تنظیمات را تغییر/به‌روزرسانی کند، منابع را به لیست سیاه اضافه کند، و غیره. ما یک تیم قوی از مدیران داریم که می‌توانند مدیریت کمپین تبلیغاتی را بر عهده بگیرند. در صورت نیاز عمل می کند. آنها دائماً با مشتری در تماس هستند و سعی می کنند تا حد امکان نیازهای آنها را برآورده کنند. صادقانه بگویم، تیم قوی ترین نقطه ماست. مشتریان ما اغلب با درخواست‌های جدید به مدیرانی که با آنها توانسته‌اند به نتایج مطلوب کمپین خود برسند بازمی‌گردند.

با توجه به چالش‌های موجود در بازاریابی کریپتو، به‌ویژه به دلیل محدودیت‌های موجود در پلتفرم‌های اصلی مانند متا، تیک تاک، توییتر و گوگل، پلتفرم شما چگونه این موانع را برای حمایت از پروژه‌های بازار به طور موثر پشت سر می‌گذارد؟

ما با انواع مختلفی از پروژه ها کار می کنیم – از مبادلات رمزنگاری و پروژه های web3 گرفته تا وب سایت های قمار.

بسته به نوع پروژه و اهداف آن می توانیم استراتژی های مختلفی ارائه دهیم. تمرکز اصلی شرکت ما یک پلت فرم سلف سرویس برای اجرای تبلیغات بنری از طریق شبکه وب سایت های مربوطه ما است. ما آن را دقیقاً به دلیل ممنوعیت ها و قوانین سختگیرانه گوگل، فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کردیم. ناشران ما اجازه تبلیغات ارزهای دیجیتال را در وب سایت های خود می دهند و کمیسیون بالایی برای آن دریافت می کنند.

در شرایط رقابت فوق العاده بالا، تنها تبلیغات بنری برای جذب مخاطب کافی نیست. ما در حال حاضر خدمات روابط عمومی (نه تنها بیانیه های مطبوعاتی، بلکه مصاحبه با بنیانگذاران/مدیرعامل، مقالات ارگانیک و حمایت شده، بررسی پروژه ها و غیره) را ارائه می دهیم. سال گذشته، ما اولین رسانه داخلی HODL.FM را راه اندازی کردیم، جایی که در مورد رمزنگاری، بلاک چین و فناوری/AI صحبت می کنیم.

خوشبختانه، راه‌های زیادی برای دستیابی به هدف‌ها وجود دارد – اینفلوئنسرها در بازار بسیار محبوب هستند، که به هر حال، برند را بیشتر به رسمیت می‌شناسند. در سال 2024، قطعاً تقاضا برای میکروبلاگرها وجود خواهد داشت و ما این را در استراتژی های بازاریابی خود نیز در نظر می گیریم.

آیا محدودیتی در بودجه یا انواع پروژه برای استفاده از خدمات شما وجود دارد یا هر کسی می تواند این کار را به راحتی انجام دهد؟

ما برای شروع همکاری با یک مشتری محدودیتی تعیین نمی کنیم و این همان چیزی است که ما را از اکثر رقبای خود متمایز می کند. اما ما به شما توصیه می کنیم برای مشاهده اولین نتایج، کمپین تبلیغاتی بنری را با حداقل بودجه 1000 تا 2000 دلار آزمایش کنید. هیچ رازی وجود ندارد: هر چه بودجه بیشتری داشته باشید – نتایج بهتری دریافت می کنید!

آینده شبکه های تبلیغاتی کریپتو چیست؟ آیا آنها قرار است جایگزین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سنتی شوند؟

من معتقدم که شبکه تبلیغات کریپتو مدت هاست که جایگزین بازاریابی دیجیتال سنتی شده است. ما کاملا مطمئن هستیم که ارز دیجیتال آینده سیستم مالی جهان است. پروژه های رمزنگاری ناپدید نمی شوند، اما با سرعت بیشتری توسعه می یابند. با توجه به اینکه سال 2024 سال پررونق است، انتظار داریم تعداد و کیفیت پروژه‌های رمزنگاری جدید به سرعت افزایش یابد. بیایید روندهای فناوری جهانی را فراموش نکنیم – ابزارهای هوش مصنوعی (ChatGPT به عنوان شناخته شده ترین نمونه) راه برنده خود را در پایان سال 2022 آغاز کردند و انگیزه قدرتمندی به ظهور صدها استارت آپ و شرکت جدید از جمله شرکت های رمزنگاری دادند. 

در واقع، نام بردن از حوزه‌ای از زندگی که امروزه با فناوری‌های بلاک چین مرتبط نیست، دشوار است – همه جا وجود دارد: آموزش، پزشکی، اتوماسیون فرآیندها، سیستم‌های مالی، حوزه سرگرمی و حتی سیستم سیاسی برخی کشورها (به یاد داشته باشید حداقل السالوادور). دولت‌های کشورها دارنده بیت‌کوین هستند و سیاستمداران موضوع مقررات و پذیرش رمزارز را برای جلب آرا در آستانه انتخابات پارلمانی یا ریاست‌جمهوری دستکاری می‌کنند.

بنابراین، شبکه‌های تبلیغاتی کریپتو در سال‌های آینده ناپدید نخواهند شد، برعکس – آنها محبوبیت پیدا می‌کنند، شاید حتی جانشین پلتفرم‌ها و شبکه‌های کلاسیک قدیمی شوند.

در مورد فعالیت های خیریه خود بیشتر توضیح دهید. آیا ماموریت خاصی در این راستا دارید؟

در سال 2022، ما بنیاد Charify—Bitmedia.Fund را تأسیس کردیم. با شروع جنگ در اوکراین، کمک به مردم اوکراین و ارتش اوکراین حیاتی است. ارتش در ابتدا تمرکز اصلی بود. این تیم لیستی از چیزهایی که نیاز داشتند را دریافت کرد، آنها را در سراسر اروپا جستجو کرد و سپس آنها را به اوکراین تحویل داد. 

چندین کارمند از رسانه بیت یا اعضای خانواده در حال حاضر در نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کنند. متأسفانه یکی از توسعه دهندگان در سال 2022 در طی یک ضد حمله در منطقه خارکف درگذشت.

تمرکز Bitmedia.Fund بر فعالیت های بشردوستانه در داغ ترین مناطق، به ویژه:

  • تهیه دارو، تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه برای انتقال مجروحان و مجروحان به مردم
  • ساخت سرپناه سیار برای آسیب پذیرترین مناطق
  • تامین برق و اینترنت برای مردم محلی

این بنیاد و کارمندان شرکت اخیراً از یک پرورشگاه در پاولوگراد بودجه، لباس و اسباب بازی برای کودکان جمع آوری کردند. این شرکت همچنین دارو و غذا را به پناهگاه حیوانات در کیف فرستاد.

In light of the expected growth and evolution in crypto marketing, what top three strategies would you recommend to companies aiming for success? 

The crypto marketing future ​​is defined by unprecedented growth, maturation, and integration. According to Allied Market Research, the value of the cryptocurrency market is predicted to treble by 2030, reaching a value of almost US$5bn. It means that the crypto marketing sphere, regardless of the crisis, will grow steadily. What can we advise companies?
  • Do not neglect marketing! Currently, it is the only correct key to brand recognition and success
  • Try different approaches and services. You can constantly spend budgets on PR and not try banner advertising and vice versa. But only by combining strategies will you be able to see real results
  • Marketing is a long game. You should not stop PR and advertising campaigns even during a crisis (use supportive marketing activities) because your competitors will do it for you. Given the meteoric speed of information dissemination and market development, losing time is almost impossible to bypass competitors who constantly pour the budget into marketing.

Read more interviews here.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×