» آموزش » آیا بیت کوین (BTC) ذخیره ارزش است؟
آموزش - بررسی

آیا بیت کوین (BTC) ذخیره ارزش است؟

2023-03-16 10252

این یک سوال رایج است: آیا بیت کوین (BTC) ذخیره ارزش است؟ در حالی که طرفداران بدون تردید می گویند “بله“، شکاکان به کاهش های بزرگ تاریخی آن توجه می کنند. و این عادلانه است. چندی پیش، در نوامبر 2021، بیت کوین به نزدیک به 70000 دلار رسید اما اکنون حدود 20000 دلار است. با این اوصاف، بیت کوین زیر 1 سنت نیز معامله می‌کرد، بنابراین، تنها با استفاده از قیمت‌ها، پاسخ به سوال اولیه این است: «گفتنش سخت است».
برای یک دارایی در مرحله سفته بازی و کشف قیمت، باید انتظار نوسان داشت. فرصت‌ها و فن‌آوری‌های جدید اغلب توجه دلالان و معامله‌گران را به خود جلب می‌کنند، که اغلب منجر به نوسانات شدید می‌شود، زیرا شرکت‌کنندگان به دنبال تعیین ارزش واقعی هستند.
شما در حال خواندن هستید Crypto Long & Short هستید ، خبرنامه هفتگی ما که حاوی اطلاعات بینش، اخبار و تجزیه و تحلیل برای سرمایه گذاران حرفه ای است. برای دریافت آن در صندوق پستی خود هر چهارشنبه اینجا ثبت نام کنید .
علاقه فزاینده را با شک و تردید، بحث و جدل و دست اندازهای سرعت صنعت که تاکنون تجربه کرده ایم، همراه کنید، و ترن هوایی از اوج و فرودها تنها در 14 سالگی منطقی به نظر می رسد.
در حالی که دارایی ویژگی های پول سالم را نشان می دهد (بادوام، قابل حمل، کمیاب، یکنواخت و قابل تقسیم)، پذیرش آخرین عدم قطعیت است.
از طریق معیارهای زنجیره ای زیر، هدف من اثبات این است که کاربران بیت کوین بر این باورند که بیت کوین یک ذخیره ارزش (SoV) است، علی رغم نوسانات.
حروف بزرگ محقق شد
یکی از معیارهای استفاده از بیت کوین BTC به عنوان یک SoV، “سرمایه واقعی” آن است. این جایگزین متفاوت از ارزش بازار سنتی، آخرین قیمت انتقال هر بیت کوین را به جای قیمت فعلی بازار در نظر می گیرد.
با انجام این کار، سرمایه‌گذاری محقق شده مبنای هزینه‌های کل کاربران زنجیره‌ای بیت‌کوین است. کل سقف تحقق یافته مقدار پولی است که در طول زمان در شبکه ذخیره شده است.

برای من، این یک پروکسی برای ورودی است. سرمایه واقعی زمانی افزایش می یابد که نقل و انتقالات با قیمت های بالاتر از قبل انجام شود و زمانی که نقل و انتقالات با قیمت های پایین تر انجام شود کاهش می یابد.
بر اساس داده‌های Glassnode، بیت‌کوین در مجموع حدود 380 میلیارد دلار ارزش ذخیره می‌کند که از اوج 460 میلیارد دلار کمتر است. اما مهمتر از همه، این چهار برابر بیشتر از دسامبر 2017 است – زمانی که بیت کوین در حدود قیمت امروزی آن قیمت گذاری شد. بنابراین، پول به شبکه سرازیر شده است – برای ذخیره ارزش.

 

برگزاری روندها
نه تنها این، بلکه کاربران بیت کوین BTC نیز دارایی را برای مدت طولانی و طولانی تری نگه می دارند. همین هفته گذشته، درصد عرضه‌ای که برای دوره‌های طولانی نگهداری می‌شد، علیرغم کاهش قیمت‌ها از اواخر سال 2021 به بالاترین حد خود رسید. طبق داده‌های گلاسنود، از 7 مارس:
٪ عرضه برای 1+ سال: 67.7٪
٪ عرضه برای 2+ سال: 51.4٪
٪ عرضه برای 3+ سال: 39.2٪
٪ عرضه برای 5+ سال: 28.3٪

 

نتیجه
ضرب المثلی وجود دارد که “ادراک واقعیت است”. به یاد داشته باشید، بیت کوین اساساً وجود داشته است. با وجود سر و صدا و شک، پول همچنان به شبکه سرازیر می شود و کاربران آن دارایی های خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند.

دفعه بعد که کسی استفاده از بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش سوال کرد، این نمودارها را به او نشان دهید. همانطور که ساتوشی ناکاموتو نوشت : “اگر تعداد زیادی از مردم همینطور فکر کنند، به یک پیشگویی خودشکوفایی تبدیل می شود.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
  • ×